Het gaat om een 9 jarige kerngezonde Arabier. Vrolijk, glimt en barst van de energie. Altijd heeft hij een gevoelige huid gehad en geen geweldige hoeven. Het probleem met zijn hoeven is niet het brokkelen, maar het niet goed genoeg groeien. Hierdoor komen de nagel gaten te dicht op elkaar en is het een atletisch paard waardoor de ijzers makkelijk afvliegen met doorgescheurde nagel gaten tot gevolg

Als toevoeging plak beslag hebben we ook geprobeerd. Leuk, maar ik heb ze met 2 weken training doorgereden. Dit waren glushoes
Ik zie wel dat door de inzetten van de smid er wel verbetering inzit maar toch ik mis iets. Zeker gezien hij dus ook een ontzettend gevoelige huid heeft. Zijn kootholtes liggen makkelijk open door schurend zand en haar terug op oude wondjes duren heel lang. Hij krijgt schuurplekken van zijn vliegen masker.
Hij krijgt op het moment per dag
0,25 schep ease en excel pavo
0,25 schep top sport pavo
Hoogste aanbevolen hoeveelheid pharma horse vitamine korrel (weet even niet hoeveel dat is)
Dan verder van pharmahorse
Biotine +, glucosamine+msm, electrolyten, magnesium, kurkuma/zwarte peper
Vitalbix lijnzaadolie
Eens in de zoveel tijd een detox kuur van psytonic
En dan verder onbeperkt hooi icm tracksysteem dus Beweging zat voor hem.
Maar wat mis ik? Of moet ik het voor lief nemen dat hij dus een slechte huid en hoeven heeft.
Als bijzaak ik heb hem nu 3 jaar in mijn bezit en dit is altijd een punt geweest. Hebben jullie nog ideeën?