Cryptorchidie operatie gehad, missende bal.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Cryptorchidie operatie gehad, missende bal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 09:45

Ik vroeg mijn eigen af of meerdere mensen dit ooit meegemaakt hebben.

Ik heb, ofja had, een hengstje die op 1,5 gecastreerd moest worden wegens dat hij echt kleine hengstenmaniertjes ging ontwikkelen. De dierenarts kwam om hem te castreren gewoon op stal en ondervond maar 1 ontwikkelde in zijn balzak - om die bal kon je overigens ook niet omheen := - . Zij verwees ons door naar de kliniek wegens dat hij hoogstwaarschijnlijk een klophengst was.

Afspraak gemaakt, meneer daarheen gebracht, werd netjes gebeld dat hij klaar was voor de operatie. Ze maken hem eerst open via het lieskanaal, niks. Daarna word ik op mijn werk gebeld of ze toestemming kregen om het via de buik te doen, wat ik uiteraard gaf. Wat blijkt, geen bal, nadanoppesnothing. Wel een zaadleider, maar helemaal niks er aan en ook niet zwervend in het lichaam.

De chirurg had dit ook nog nooit eerder meegemaakt. Ze zei tegen mij dat het wel kan voorkomen maar dit echt heeeeeeel zelden gebeurt.

Om zekerheid te hebben moesten we 3 maanden wachten om een bloedtest te doen op hengstenhormonen, wat blijkt? Meneer heeft 0,0 hengstenhormonen nog zitten.

Hij staat nu zelfs tussen 2 merries in die al meerdere x hengstig zijn geweest, hij geeft geen kick!!


Heeft iemand dit eerder gehad of herkend iemand een soort gelijk verhaal?
Laatst bijgewerkt door Kayley95 op 10-04-24 10:25, in het totaal 3 keer bewerkt

senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Cryptorchidie operatie gehad, missende bal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 10:18

Wat bijzonder. Zo zie je maar weer, er zijn altijd uitzonderingen op de regels.

Furst
Berichten: 618
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Cryptorchidie operatie gehad, missende bal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 10:45

Bijzonder! Hij had dus maar 1 bal uiteindelijk?

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 10:53

Furst schreef:
Bijzonder! Hij had dus maar 1 bal uiteindelijk?

Ja, 1 volledig ontwikkelde. De andere is dus nooit ontwikkeld geweest. Het blijft een mysterie, maar hij is nu dus wel echt een ruin…

Furst
Berichten: 618
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Cryptorchidie operatie gehad, missende bal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 10:58

Foutje van de natuur. Die gebeuren af en toe eens. Gelukkig is het nu een ruin :D