Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ellekebr schreef:Bedankt allen! Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk of ik nou eerst ivermectine moet geven of meteen moxidectine. De dierenarts heeft nog niet gebeld helaas dus ik heb nog geen schema en/of medicatie ontvangen.
kiki1976 schreef:Bijna 2 jarige van vriendin heeft ook flink bloedwormen.
Afgelopen najaar, rond de eerste nachtvorst Pramox gehad.
Maart, bloedwormen in de mest
Groene Equest gegeven. Kwamen veel wormen uit maar na 2 weken nog steeds.
Paardje werd matter, dunner. Mest wel normaal en at ook nog gewoon.
Da zei, afwachten.
Toch na 2 weken verhoging en matter en weer dunner.
Voor de 3e keer de da erbij. Die schrok en ging met de kliniek overleggen.
Paard opgeladen winnaar Wolvega.
Aankomst onderzocht, prednison gehad en de dag erna in het bloed ontwormd.
Na 2 dagen gelukkig d'r vandaag weer op kunnen halen, wat er nu uitkomt wA uiteindelijk wel minder.
Maar zeiden heel duidelijk: verhoging, diarree, mest water direct bellen. Bij twijfel ook!
Ellekebr schreef:Mijn eerste veulen: paard netjes behandeld volgens ontwormschema van onze dierenarts omdat ik er zelf nog geen ervaring mee had. Begin februari voor het laatst behandeld met Equimax en ik wilde de dierenarts alweer bellen voor wat er nu komt, zie ik gisteravond ineens twee wormpjes in zijn (al wat zachte) mest. Hij is ook wat mager (ik dacht door de enorme groeispurt) en had zondag al wat mestwater, dus ik ben bang voor een fixen infectie.
Mest opgevangen en breng ik zo naar de dierenarts, wil ze ook laten komen voor bloedonderzoek. Maar ik heb niet het allergrootste vertrouwen in onze dierenarts, met alles wat ik nu gelezen heb zou ik namelijk zelf met iets van Equest behandeld hebben voor de winter.. Maar voor een andere dierenarts moet hij de trailer op en dat vind ik wat sneu. Ik hoor dan ook graag tips van mensen die ook een jaarling met een Bloedworm infectie hebben gehad en hoe ze hier vanaf gekomen zijn, zodat ik dit even kan vergelijken met het behandelplan wat ik van de dierenarts ga krijgen. Ik las wat dingen over eerst ivermectine en dan pas de Equest omdat anders teveel ineen keer eraf zou kunnen komen, maar kan nergens een strak behandelplan vinden.
Ellekebr schreef:Gezien het mestwater en dat hij vrij dun is ben ik er van overtuigd dat hij ook last heeft van larven, maar kreeg toch alleen Eraquell mee.. ik hoop dat dit werkt maar baal dat ze geen pramox hebben gegeven.
Fokker321 schreef:kiki1976 schreef:Bijna 2 jarige van vriendin heeft ook flink bloedwormen.
Afgelopen najaar, rond de eerste nachtvorst Pramox gehad.
Maart, bloedwormen in de mest
Groene Equest gegeven. Kwamen veel wormen uit maar na 2 weken nog steeds.
Paardje werd matter, dunner. Mest wel normaal en at ook nog gewoon.
Da zei, afwachten.
Toch na 2 weken verhoging en matter en weer dunner.
Voor de 3e keer de da erbij. Die schrok en ging met de kliniek overleggen.
Paard opgeladen winnaar Wolvega.
Aankomst onderzocht, prednison gehad en de dag erna in het bloed ontwormd.
Na 2 dagen gelukkig d'r vandaag weer op kunnen halen, wat er nu uitkomt wA uiteindelijk wel minder.
Maar zeiden heel duidelijk: verhoging, diarree, mest water direct bellen. Bij twijfel ook!
Met welk product is hij in het bloed ontwormd?
koend schreef:Goed dat ze uitgescheiden worden. Dat wormengif blijft wel een ( paar.) Maanden werken. Geduld dus.
Ik zou er wel op letten dat de mest goed verwijderd wordt i.v.m. herbesmetting.
Ellekebr schreef:Dan moet je dierenarts daar wel aan meewerken.. Ik mag van mijn dierenarts (DAP in het dorp) pas na 2 maanden weer opnieuw ontwormen. Heb dus inmiddels wel contact gehad met onze 'echte' paardenarts, die gaf aan om na 2 weken mestonderzoek te doen dus dat ga ik volgende week doen en dan met haar het verdere plan bespreken. Dat er levende wormen uitkomen zit mij niet helemaal lekker, maar ik moet zeggen dat ik er niet veel verstand van heb (nog nooit een (jong) paard met wormen gehad).
Gebruikers op dit forum: Binck8, Destiny22, plutolover, Rupser, Selina, stijntilla, thequeensmum, Thrive, wend2009, wisanda2003, xwendydjx en 27 bezoekers