Ik weet dat er al veel topics over Rhino zijn, maar nog niet over een "over-reactie".
Maandag heeft mijn 4,5 jarige paard zijn Rhino-prik gekregen. Hij krijgt ze sinds juni 2002 ieder half jaar (incl. basisenting). In totaal heeft hij 5x een Rhino enting gehad.
Deze keer ging het mis!!!
Toen ik hem uit de wei haalde (4 uur na de enting) stond hij te trillen. Dit stopte na een uur (nou ja het was veel minder geworden)
Om 18.00 uur (7 uur na de enting) had hij 38.9° verhoging. Deze temperatuur steeg en rond 2.00 uur 's nachts was zijn temperatuur 39.7°C.
Dinsdag's was zijn temperatuur aan het zakken (om 9.00 's-ochtends had hij 39.2°). Tegen de middag/avond was hij atactisch. Hij liep heel langzaam en "wiebelend".

Vandaag (twee dagen later) loopt hij nog niet helemaal goed, maar al wel beter en de koorts is helemaal weg.
De DA denkt dat hij overgevoelig op de ent-stof reageert. De DA denkt niet dat hij het virus had (we komen ook niet in aanraking met andere paarden en mijn andere paard had het niet). De DA denkt ook niet dat het aan een "foutje" in de entstof ligt.
De DA "adviseert" (hij weet het ook niet zeker) om het paard niet meer te laten enten. Hij is ook zo ziek geworden dat ik het, denk ik, niet meer riskeer. Het kan namelijk zijn dat het de volgende keer nog erger wordt. En dit ieder half jaar, nee.....bedankt.
Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt??
En zo ja, zijn jullie doorgegaan met enten?

Alvast bedankt!