Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Laurievc schreef:Hoe moet je doseren? Aanbevolen hoeveelheden of hoger? Ik had bij mij op stal een paard staan met een extreem laag Vit E gehalte en die werd op DA advies 3x zo hoog in dosering gezet. Dat was op 3 maanden tijd perfect in orde.
Daihyo schreef:Ik zou ook aan pssm denken.
Of mogelijk ppid. Hoe oud is je paard?
En ik mis het hooi in je voeding. Hoeveel krijgt hij daarvan?
Conabe schreef:LV19952 schreef:Ik denk ook meteen aan pssm(2). Dankzij bokt heeft mijn paard sinds 1 maand ook de diagnose en de symptomen komen aardig overeen.
hoe heb jij dit laten testen en hoe stond je DA hier tegenover?
LV19952 schreef:Conabe schreef:
Ik heb zonder DA een DNA test laten doen bij Generatio in Duitsland. Dit gaat heel makkelijk door haren met haarwortel op te sturen per post. Ik weet dat de test officieel nog niet gevalideerd is maar de symptomen kwam zó goed overeen met wat ik al 3,5 jaar lang bij mijn paard zag dat het eigenlijk niet kon missen. De test kwam inderdaad positief terug en nadat ik gestart ben met het pssm2 dieet is mijn paard gigantisch verbetert. Voor mij dus een dubbele bevestiging dat het echt PSSM2 is.
Ik lees zojuist dat jouw paard volgende maand 7 wordt. Mijn paard wordt in juni ook 7 jaar. Blijkbaar is dit de leeftijd waarop je de eerste symptomen van PSSM gaat zien is mij verteld.
Gebruikers op dit forum: alysha92, Anoukjuuuhh, Antonius, bulck, Cerosa, Kirz101, Larissajulia, marleen_usar, MerleSimone, Tinkermuts, Trendiction, YandexBot en 24 bezoekers