Al enkele dagen was Luc wat aan het treuzelen met het hooi, niet lekker genoeg? Maar niks achter gezocht.
Zaterdags was hij duidelijk niet lekker, denk loop even met hem naar het gras... "Een paard dat geen gras wil, is niet goed"
Hij wilde wel, maar het lukte niet.. spuugde letterlijk alles weer uit.
Ook trilde zijn hele achterhand.

Direct thuis de veearts gebeld, die gelukkig al snel kon komen.
Conclusie; 39,6 koorts.
Koortsremmer er in , en hij zou moeten opknappen.
Temp. Zakte netjes naar 38. Maar rond een uur of twee ontstond er een ei op zijn linker kaak, die erg snel groter werd..

Veearts weer laten komen; antibiotica er in en novacam.
Eerst voor 10 dagen gekregen.
Zondags;
Lucje was weer erg ziek, weer 39 koorts, dikke kaak en was gewoon ontzettend ellendig.
Veearts is weer geweest; direct de kliniek gebeld voor de eerst volgende dag.
Luc heeft thuis pijnstilling ingespoten gekregen, en kon zo de dag en nacht nog doorkomen.
(Het eten lukte dus deze dagen nog steeds niet! Op eigen verzoek slobber gehaald.. zo dun als pudding.. hij deed er bijna twee uur over om de helft op te eten)
De veearts dacht nu ook aan een kies-wortel-ontsteking.
Paasmaandag;
7uur Luc op de trailer gezet, en op naar de kliniek.
Daar aangekomen foto's gemaakt van oa z'n gebit (ivm zwangerschap ben ik hier niet bij geweest) maar alles was , jawel, goed!
Op naar de echo's; die waren minder.
Er is heel snel een gigantisch abces ontstaan en zit erg diep.
2 opties;
- wachten tot die zelf uitbreekt, met geluk via zijn mondje. Ivm de genezing zou dit het mooiste zijn..
-of snijden, hiervoor moet het abces zacht worden voordat het mes er in kan.

We wachten het af...
Dagelijks contact;
Even in het kort:
langzamerhand gaat het al slechter met Luc.
Ze besluiten om een infuus te plaatsen.
Extra bloed controles omdat hij nu ook bijna uitdroogt.
Woensdag 4 april;
Luc heeft een paar brokjes gegeten!

Al met al natuurlijk nog veel en veel te weinig! Maar we zijn blij, en zijn heel voorzichtig een heeeel klein beetje positief.
Toen kwam de maar;
De bult: wachten tot die zou knappen, zou naar verwachting nog wel 4 week kunnen duren. Omdat het gewoon veel te diep zit.
Optie 2, snijden... Maar de bult wordt ook nog niet zacht.
... De pony trekt dit niet, dus de kliniek wil deze week toch actie gaan ondernemen om toch te gaan snijden.
Luc zou dan sowieso nog wel een paar week op de kliniek moeten blijven.
Prima, als hij het maar red! En beter mag worden!
Woensdag eind van de middag ben ik zelf naar hem toe geweest.
Die arme lieverd....

Zo zwakjes, ellendig, maar alsnog zo blij!
We hebben zijn slobber van huis mee genomen en hij heeft weer een beetje gegeten! Zijn slobber prakje heb ik daar gelaten en breng morgen (vrijdag) weer nieuwe.
Met elk hapje zijn we blij!
Gras en hooi lukt nog steeds niet.

Tot die tijd zit ik inspanning te wachten tot de telefoon gaat voor weer een update.
Duimen draaien dat ze het abces hebben gesneden en dat alles goed gegaan is.
~~wordt vervolgd~~