Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daihyo schreef:Ik hoor meer paarden met mestwater van Vitalbix. Je zou eens een andere kunnen proberen om te kijken wat het doet. Bijvoorbeeld Agrobs Naturmineral, Lexa, Oerbalans.
Ander belangrijk punt: wat voer je aan hooi of ander ruwvoer? En verder nog?
xLV schreef:Daihyo schreef:Ik hoor meer paarden met mestwater van Vitalbix. Je zou eens een andere kunnen proberen om te kijken wat het doet. Bijvoorbeeld Agrobs Naturmineral, Lexa, Oerbalans.
Ander belangrijk punt: wat voer je aan hooi of ander ruwvoer? En verder nog?
Alleen balancer timothee op t moment en verder even niks erbij ivm de darmen en we even terug naar de basis moeten van de DA.
Ze krijgt onbeperkt hooi uit slowfeeder. Het hooi is arm langstengelig en grof met fijn
Daihyo schreef:Marstall Force heeft wel een hoog ijzergehalte. Prima voer. Maar als je grondwater geeft of hooi uit een ijzerrijk gebied of weidegang in ijzerrijk gebied, dan kun je ijzerstapeling krijgen. Ik geef het ook, maar wissel het wel in een jaar af met andere balancers om bovenstaande reden.
Zo geef ik Pavo Vital alleen in de zomer. Geef ik dat in de winter krijgen ze een slechte vacht en wat lagere weerstand. Maar voor de weideperiode is het een prima balancer.
Ik heb een tijdje terug een blog geschreven over mestwater. Misschien kun je daar nog tips uit halen: https://www.equinoji.nl/blogs/1617621_mestwater
Mestwater oplossen is er wel 1 van lange adem.
Hoe zit het met zand?