Ik merk dat ik het toch even van mij af wil schrijven en op zoek ben naar ervaringen van anderen, vandaar dit topic.
Enige tijd geleden plaatste ik nog een topic over onze fitte bejaarde man van 28. Helaas heeft meneer zichzelf twee weken terug in de nesten gewerkt en staat hij met een vrij serieuze blessure aan zijn oppervlakkige buigpees. Vanwege het vocht hebben ze vandaag pas kunnen scannen en de pees is bijna door…
Advies is om het nog zes weken aan te kijken. Rijden wordt hem sowieso niet meer en de vraag is nu of het zodanig gaat herstellen dat hij nog lekker kan genieten op het land. We willen hem uiteraard nog lang niet kwijt. Maar de realiteit is ook, dat als hij niet meer mee kan met de groep (ja tot twee weken terug rende hij de jonkies er gewoon nog uit) kreupel blijft, dat we eerlijk moeten zijn en zonodig een knoop door moeten hakken…
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met peesblessures op latere leeftijd.
Hij loopt momenteel eigenlijk heel erg goed op de rechte stukken. Vandaar dat we de ernst van de blessure ook niet helemaal aan zagen komen. Voor nu is hij vrolijk, geniet vooral erg van alle extra aandacht maar hij staat wel apart en kan zijn energie niet kwijt. Hij durft wel weer aardig wat, hij rolt ook gewoon maar dit brengt ook een groot risico met zich mee dat de pees helemaal gaat doorscheuren.
Op zijn leeftijd willen we hem niet meer op stal rust zetten. Hij heeft een eigen stuk land op dit moment en staat niet bij zijn dames omdat die hem ongetwijfeld uit gaan dagen.
Wellicht zijn er nog mensen met tips.
Ervaringen zijn ook erg welkom.
Duimen jullie mee voor onze ouwe pechvogel?