Paard met wond na trap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mrskiwi
Berichten: 83
Geregistreerd: 14-05-21

Paard met wond na trap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 18:18

Hoihoi allemaal,

Mijn paardje is (hoogstwaarschijnlijk) in de paddock getrapt. Ze staat met allemaal ruinen en is nu een hengstig merrie…

Om te beginnen, ze is echt enorm hengstig. Ze hoeft alleen maar te kijken en het staartje gaat al omhoog.

Toen ik op stal aankwam zag ik opeens een wond op haar achterbeen rond haar knie. Deze is niet dik of warm, wel zet ze dat been steeds op rust. Ik heb toen chenidine erop gedaan en ben daarna aan de longe gaan kijken hoe ze liep. In stap loopt ze goed maar in draf wel echt kreupel waardoor ik galop niet eens heb geprobeerd…

Foto van de wond:

Afbeelding

De huid is alleen gebroken bij de onderste wond, maar kan me voorstellen dat de andere kale plekken alsnog gevoelig zijn.

Ik heb nog geen DA gebeld en geef haar momenteel gewoon rust, als het niet verbeterd ga ik uiteraard wel de DA erbij halen. De wond is niet ontstoken gelukkig.

Zijn er mensen die zoiets hebben meegemaakt en hun ervaring willen delen? Eventueel tips over hoe ik de wond het snelst kan laten helen

Ik twijfel of ik haar nog wel in de paddock moet zetten… Straks gaat het weer mis…

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:24

Ach wat naar zeg. Veel beterschap.
Ik zou Traumeeldruppels geven en traumeelgel smeren op de zwellingen

Mrskiwi
Berichten: 83
Geregistreerd: 14-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 18:40

boemel schreef:
Ach wat naar zeg. Veel beterschap.
Ik zou Traumeeldruppels geven en traumeelgel smeren op de zwellingen


Gewoon wat je ook bij mensen gebruikt? Of is er een speciale paarden versie van?

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:43

Mrskiwi schreef:
boemel schreef:
Ach wat naar zeg. Veel beterschap.
Ik zou Traumeeldruppels geven en traumeelgel smeren op de zwellingen


Gewoon wat je ook bij mensen gebruikt? Of is er een speciale paarden versie van?


Ja hoor, dat is prima.
Voor paarden is de gel alleen in een flacon ipv in een tube

0000
Berichten: 5475
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Paard met flinke kneuzingen na trap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:19

Traumeel is inderdaad echt een aanrader, mag gewoon de mensen versie zijn. En je kan eens kijken naar iemand met een magneetdeken of een trilplaat in de buurt, dat kan met name de stijfheid echt ontzettend verlichten voor je paard.