Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karlijnxxx schreef:Aangezien we nu behandelen als hoefbevangenheid omdat er geen zweer te zien is op de röntgen, nu inderdaad toch op de ontstekingsremmers. Nu hopen op verbetering.
Axel_Valerie schreef:Karlijnxxx schreef:Aangezien we nu behandelen als hoefbevangenheid omdat er geen zweer te zien is op de röntgen, nu inderdaad toch op de ontstekingsremmers. Nu hopen op verbetering.
Als je je paard op onstekingsremmers zet na een hoefzweer kun je vooral als het om een ouder paard gaat (vaak verminderde weerstand en doorbloeding) wachten op herontwikkeling van zo'n zweer. Het lichaam moet de reststoffen van de zweer eruit werken, als jij ontstekingsremmers geeft zeg je tegen het lichaam dat dat niet hoeft en komt er vaak op een dieperliggende plek boven de oorspronkelijke zweer nieuwe ontwikkeling.
Ik zou overleggen of de ontstekingsremmers weg mogen. Krijgt Ascal? Zo ja, zou ik vragen om een andere bloedverdunner zonder ontstekingsremmende werking.
Karlijnxxx schreef:We behandelen het als hoefbevangheid, omdat er geen zweer te vinden is. Met hoefbevangheid geef je wel degelijk ontstekingsremmers.
mysa schreef:Mijn dierenarts - een heel ervaren paardenarts - zei dat een zweer 'zich niet tegen laat houden door ontstekingsremmers'. Uitgebreid over gehad.
Sanniejtjuh schreef:mysa schreef:Mijn dierenarts - een heel ervaren paardenarts - zei dat een zweer 'zich niet tegen laat houden door ontstekingsremmers'. Uitgebreid over gehad.
Dit inderdaad. Mijn paard had recent een zweer. Net op/voor de teen op de foto te zien. Ze had erg veel pijn dus kreeg gewoon metacam. Ingepakt, zweer is alsnog gewoon door gebroken.