20 februari haalde ik mijn paard uit de paddock en heb ik haar meteen gelogeerd (ze was vies en de bak nat, dus ik dacht ik poets daarna wel). Ze liep echt heerlijk. Toen ik ging poetsen kwam ik er echter achter dat ze aan de binnenkant van haar been een kleine, maar diepe wond had. Omdat ze goed liep en geen dik been had, heb ik de wond schoon gemaakt en haar op stal gezet. Zie foto van de wond op de eerste dag. Je ziet het niet heel duidelijk, maar het diepste stuk is echt tot op het bot.

De volgende dag echter was haar been wel dik, dus heb ik de dierenarts laten komen. Die heeft haar ontstekingsremmers gegeven en het been verbonden. Ik heb toen novacam en antibiotica gekregen. Het been was binnen no time weer dun en op zaterdag kwam de dierenarts weer om het verband te wisselen. Het zag er netjes uit.

De dinsdag erop heb ik het verband zelf gewisseld en waren we erg tevreden:

Vrijdag was de volgende verband wissel en was ik niet tevreden, het leek erop dat er een beetje wildgroei in de wond aan de hand was. Maandag is de dierenarts gekomen en heb ik hydrocortiderm gekregen om op de wond te smeren en heeft ze ook een spuit gekregen. Woensdag was de wond heel mooi:

Echter gisteren vond ik hem zelf niet mooi meer. De dierenarts vond het niet zorgwekkend, dus heb ik haar weer verbonden en nu mag ik dinsdag weer verband wisselen. Dit was gisteren:

Maar nu mijn vraag, hoe zouden jullie met zon wond om gaan? Ze staat komende dinsdag nu al drie weken stil, maar ze loopt geen pas kreupel.