Hallo,
Mijn paard loopt sinds gisteren mank vooraan. Het lijkt me eerder links maar ben niet zeker omdat het door de compensatie verwarrend kan zijn.
Mijn paard krijg 2,5 jaar geleden een blessure aan de diepe buigpees rechtsvoor. Ze heeft toen ongeveer 1,5 gerust. Nu zit ze al een tijd terug in het werk, ongeveer 1 tot Max 2 uur per week wat dressuurmatig werk.
Ook heeft ze op aanraden van de veearts eggbar ijzers op, vooraan waarmee ze altijd goed was.
Vorige week is ze echter haar hoefijzer vooraan rechts verloren. Woensdag is de hoefsmid dan gekomen om te kappen en terug ijzers op te leggen. Deze keer geen eggbars maar andere ijzers die niet toezijn maar wel wat hetzelfde effect creëren zei hij.
Gisteren ging ik rijden en merkte op dat ze op de linkerkant raar liep in draf. Op rechts niets te merken. Mijn trainer zei dat ze niet mank liep maar enkel wat stijf was. Hij zag ze dus niet manken op zachte bodem. Ik voelde wel steeds op links, vooral in de bochten en cirkels een knik langs binnen, in stap en galop. Toen ik afgezadeld was en ermee rondstapte op de beton mankte ze heel duidelijk. Toen even in de piste gelopen ermee en daar zag je het indd niet.
Ik ben heel bang dat het terug haar pees is. Zou dit misschien ook aan de andere ijzers kunnen liggen of wat denken jullie ?