De titel past niet helemaal bij mijn verhaal. Maar kon niks anders verzinnen

Ik ga proberen mijn verhaal kort te houden. Ik ben vooral op zoek naar ervaringen en tips.
Mijn merrie is vorig jaar april bevallen van een super leuk veulen. Alles ging volgens “het boekje”. Eind september, begin oktober is het veulen naar de opfok gegaan. De merrie zelf is een paar weken later verhuisd naar een plek dichterbij bij mijn huis. Sinds we het rijden weer oppakken merk ik dat ze niet lekker door haar lijf beweegt. Nou is ze nooit de soepelste geweest….De fysio heeft haar nu 2x behandelt sinds september en tussendoor is ook 2x een sportmasseur geweest
Nu ze weer meer aan het werk moet merk ik dat het heel veel tijd kost voordat ze los is. En dan nog loopt ze niet helemaal lekker. Vooral het loslaten van haar rug en achterhand gaat lastig. Nu snap ik dat ze bevallen is en dat alles tijd nodig heeft. Dit is ook de reden waarom ik rustig aan heb opgebouwd. Wat ik bijzonder vindt, is dat haar uier vrij groot blijft. De da is geweest en zei dat er vocht uit kwam, ook zij vond de uier vrij groot. En checkte nog even bij mij of ze echt niet drachtig kon zijn. Dat is niet het geval!

Dit is na een wandeling. Daarvoor zijn ze iets voller. Ik merk dat ze tijdens het rijden minder vol worden. Ik hoor ze dan tegen elkaar kletsen

De da viel het ook op dat ze een erg hoge spierspanning heeft. Mede daarom ervoor gekozen om eerst een bloedtest te doen. De uitslag was volgens de da oké. Er kwam niks bijzonders uit. Ik heb bij Duval horseproducts een paar weken terug een supplement laten samenstellen voor haar spieren. Met de uitleg erbij over opbouw en stijfheid. In dit supplement zouden alle voedingsstoffen moeten zitten die ze nodig heeft.

Als ik haar weer terug zet in stal na het rijden, dan kan ze lang staan pompen. En soms gaat ze er ook bij zweten. Terwijl ik al extra lang uitstap en geen deken op doe. Als ik de deken te snel op doe, dan breekt het zweet haar uit. De afgelopen tijd heeft ze soms ook een paar dagen verhoging gehad. Het kan zo weer even weg zijn en dan vanuit het niets komt het weer op. Volgende week komt de da voor een inwendige echo. En wordt ze gelijk behandelt door haar. De da is ook chiropractor, osteopaat en gebruikt dry needling.
Ik ben benieuwd of iemand dit eerder heeft meegemaakt, of bekend voorkomt.