Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FemxMellie schreef:Wat een ellendige dingen zijn die pees blessures. Ik lees dat veel mensen laser therapie hebben gedaan. Is dat een dure behandeling? Ik sta overal voor open ook al is rust en heel veel tijd het beste medicijn volgens mijn dierenarts :0
pol013 schreef:Van heeeel lang geleden inmiddels:
Tussenpees blessure met 6 weken boxrust en 3 keer per dag stappen. Daarna opbouwen. Beest was toen 7 oid.
Is nu 28 en loopt nog steeds onder het zadel. Blessure is nooit meer terug gekomen terwijl het dier daarna van L dressuur naar Z dressuur en L eventing is gegaan.
Dus in de categorie: goed nieuw. Zo kan het ook.
Overigens denk ik dat ik het nu mogelijk anders aan zou pakken en niet meer zo snel voor boxrust zou kiezen maar eerder zou neigen naar 24/7 buiten 'rust'.
FemxMellie schreef:Wat een ellendige dingen zijn die pees blessures. Ik lees dat veel mensen laser therapie hebben gedaan. Is dat een dure behandeling? Ik sta overal voor open ook al is rust en heel veel tijd het beste medicijn volgens mijn dierenarts :0
FemxMellie schreef:Helaas zeer slecht nieuws gehad vandaag. Het gat is in vier maanden tijd amper kleiner geworden. Dierenarts zag het somber in, ze zei wel ik raadt ten zeerste laseren aan. Wellicht ga ik dat nog doen. Ik had nog heel veel hoop, maar ben nu erg verdrietig met de uitkomst van de echo vandaag….