Geslachtsdeel ruin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cruzadoapo
Berichten: 33
Geregistreerd: 11-03-23

Geslachtsdeel ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 15:53

Na het rijden schacht hij vaak uit mag er ook altijd aankomen ed.
Maar aangezien dit mij eerste paard is
Vraag ik me af of t er normaal uit ziet of dat ff schoongemaakt moet worden‍♀️

Spoiler:
Afbeelding

Vooral die bult onderaan

Spoiler:
Afbeelding


Spoiler:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 15-01-24 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek foto's in spoiler gezet

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Geslachtsdeel ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 15:55

Die kan wel een schoonmaak beurt gebruiken

Cruzadoapo
Berichten: 33
Geregistreerd: 11-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 15:56

belle_boef schreef:
Die kan wel een schoonmaak beurt gebruiken


Hoe doe je dat beste,?
Zo dom dat ik dat niet weet

Miss_Mii21

Berichten: 541
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 15:57

Meningen zijn verdeeld. Schoonmaken kan je ph waarde aantasten en alleen maar meer ellende krijgen. Soms doet de tandarts dit; als ze toch verdoofd zijn. Ik zou je dierenarts even vragen wat die zou doen. Vaak halen ze bonen weg, de rest gewoon afblijven. De natuur z'n werk laten doen zou ik zeggen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Geslachtsdeel ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:00

Tandarts/dierenarts haalt vaak even de bonen weg.

Je kunt nog met een vochtig doekje er even langs gaan en de losse velletjes er af halen.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Geslachtsdeel ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:26

Glijmiddel glibbert goed en is veilig. maar belangrijiker is dat uiteinde schoon is zodat er niks voor de uitgang plasbuis zit en er geen bonen zitten in de 2 huidplooien in de "holte" rondom het tuutje wat de uitgang is, want die kunnen de plasbuis dichtdrukken.

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:55

Je hoeft er niks aan te doen je kan het zelfs irriteren.Een lesklant kreeg het advies van de veearts om er maar vanaf te blijven voortaan.Arme dier had een enorm geïrriteerde piep.Het is kwetsbare huid.

Lindsey_99
Berichten: 2488
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:13

Het is niet abnormaal, maar met neutrale babydoekjes kun je het zo nodig 'eens een keertje' schoonmaken. Echter niet vaak, eens per jaar is genoeg. Na een tandartsbezoek met sedatie is vaak een goed moment.
De welkoop heeft glijmiddel, en daarna veeg je het makkelijk schoon. Maar inderdaad, wat Office aangeeft; niet te schoon maken, dat kan irritatie opleveren, helemaal als we het met verkeerde (menselijke) middeltjes willen 'schoonhouden'.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:14

Mijn ruin schacht ook makkelijk uit. Als ik na het afspuiten toch warm water in de slang heb zitten, zet ik de slang er even op haal ik met warm water de vellen en andere viezigheid er af (en inderdaad ook rond de opening). Warm water omdat ze koud water absoluut niet leuk vinden, dan schrik je af dat ze de volgende keer uitschachten en dan wordt het alleen maar vervelender. Verder geen zeep of andere dingen.