Winter kloven hoe nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Winter kloven hoe nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 00:12

En eventueel lijnzaadolie voeren? Als je paardje de calorieën kan hebben.
Het geeft betere bouwstoffen voor een soepele, glanzende huid

Varenka
Berichten: 42
Geregistreerd: 16-03-10

Re: Winter kloven hoe nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 01:55

Salicylzuur en/of ureum ‘verweken’, en kunnen dus erg goed werken als de huid al erg droog of gebarsten is. Als dat niet zo is, dan is het binnenhouden van vocht, en dus afdekken met vet, misschien nog wel beter.

Maar in dit stadium is vaseline dus waarschijnlijk inderdaad niet meer de oplossing, mijn oplossing was meer preventief bedoeld.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2417
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 12:21

Sintara schreef:
En eventueel lijnzaadolie voeren? Als je paardje de calorieën kan hebben.
Het geeft betere bouwstoffen voor een soepele, glanzende huid


Voor nu in de winter kan ie die calorieën even niet hebben :+ hij is iets wat te dik op het moment }:0 maar kan het over een paar weken weer bijvoeren
Varenka schreef:
Salicylzuur en/of ureum ‘verweken’, en kunnen dus erg goed werken als de huid al erg droog of gebarsten is. Als dat niet zo is, dan is het binnenhouden van vocht, en dus afdekken met vet, misschien nog wel beter.

Maar in dit stadium is vaseline dus waarschijnlijk inderdaad niet meer de oplossing, mijn oplossing was meer preventief bedoeld.



Voor nu moet ik het inderdaad eerst dicht krijgen, maar daarna graag preventief. Scheelt nogal wat gedoe enzo :')

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:34

billy3105 schreef:
Shirley schreef:
Al eens pure lanoline (schapen/wolvet) geprobeerd?
Eeuwenoud middel, maar modern wil niet altijd zeggen beter ;)

Waar kun je die het beste verkrijgen?


Gewoon bij de drogist, zowel in de winkels als online :j

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 14:09

Varenka schreef:
Salicylzuur en/of ureum ‘verweken’, en kunnen dus erg goed werken als de huid al erg droog of gebarsten is. Als dat niet zo is, dan is het binnenhouden van vocht, en dus afdekken met vet, misschien nog wel beter.

Maar in dit stadium is vaseline dus waarschijnlijk inderdaad niet meer de oplossing, mijn oplossing was meer preventief bedoeld.


Ureum houdt ook vocht vast in de huid en zorgt dat het niet weer uitdroogt. Het maakt de kloven wat weker (zacht) en het exfolieert.

Ik heb zelf geen kloven, maar wel een erg droge, vochtarme huid. Vaseline doet bij mij dan niet voldoende. Minimaal 10% ureum en de hele dag is de huid zacht en gevoed.

Varenka
Berichten: 42
Geregistreerd: 16-03-10

Re: Winter kloven hoe nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:40

Slmt9: je hebt zeker gelijk. Maar salicylzuur of ureum maken de huid door het ‘verweken’ ook wat gevoeliger voor afslijten. Als mens vinden we dat vaak prettig, want daardoor kun je bijv. overtollig eelt goed verwijderen. Echter maakt het daardoor ook kwetsbaarder, waardoor ik de preventie toch eerst met bijv. vaseline zou proberen. Dan slijt de huid minder af.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Winter kloven hoe nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:59

Ik gebruik 10% urea voor mn gezicht, dus ik zou dat zelf niet zo spannend vinden ;)

sh4e
Berichten: 118
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 22:07

Ik heb voor mijn eigen kloven ketoconazol zalf gekregen. Eigenlijk tegen schimmel, maar dat werkt echt top! Misschien is het wat om te proberen?

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Winter kloven hoe nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 22:42

[ED] Cellkick ( infrarood)
Zie de foto's in het laatste bericht.
Ook zelf goede ervaringen met de cellkick met genezing van kapotte hondenzooltjes.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2417
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Winter kloven hoe nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 23:47

Voor wie ooit dit topic nog vind en een update voor iedereen.

Ik heb via noordkroon wolvet crème besteld. Zonder poespas aan kruiden ed en de klovenzalf van de Kruidvat. De wolvet hield heeeel lang zijn Koot vet met de sneeuw en 24/7 buiten lopen. Ongeveer 5 dagen. Ik voel nu nog 2 randjes in iedere Koot, maar een stuk minder gevoelig of geïrriteerd. Wolvet word mijn nieuwe beste vriend denk ik!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 04:20

Dat is fijn, zeg! *\o/*

Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 13:05

De mijne heeft ook erge kloven in z'n kootholte. Het begon met mok, werd toen een kloof en uitgebreidere mok. De mok weg gekregen met een mengsel van zinkzalf en zwavelpoeder (<2 weken alle plekken weg) en ben nu de kloven aan het insmeren met klovenzalf. Niet van Gehwol want vond die wel erg prijzig, maar een ander tubetje van de kruidvat van een Zweeds merk wat ik niet ken. Nu 5 dagen aan het smeren en ze zijn niet meer pijnlijk, niet meer zo diep en echt al goed aan het genezen. Blij mee :j

Fijn dat het bij jou ook weer beter gaat Billy!

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 14:30

billy3105 schreef:
Voor wie ooit dit topic nog vind en een update voor iedereen.

Ik heb via noordkroon wolvet crème besteld. Zonder poespas aan kruiden ed en de klovenzalf van de Kruidvat. De wolvet hield heeeel lang zijn Koot vet met de sneeuw en 24/7 buiten lopen. Ongeveer 5 dagen. Ik voel nu nog 2 randjes in iedere Koot, maar een stuk minder gevoelig of geïrriteerd. Wolvet word mijn nieuwe beste vriend denk ik!


Aanvulling: wolvet is lanoline. Ook bekend als creme tegen tepelkloven voor borstvoedende moeders. Als je een klein beetje wil proberen, kun ej het dus ook gewoon van medela of het kruidvat eigenmerk ofzo bij de supermarkt of drogist kopen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2417
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 15:00

Miriam91 schreef:
De mijne heeft ook erge kloven in z'n kootholte. Het begon met mok, werd toen een kloof en uitgebreidere mok. De mok weg gekregen met een mengsel van zinkzalf en zwavelpoeder (<2 weken alle plekken weg) en ben nu de kloven aan het insmeren met klovenzalf. Niet van Gehwol want vond die wel erg prijzig, maar een ander tubetje van de kruidvat van een Zweeds merk wat ik niet ken. Nu 5 dagen aan het smeren en ze zijn niet meer pijnlijk, niet meer zo diep en echt al goed aan het genezen. Blij mee :j

Fijn dat het bij jou ook weer beter gaat Billy!



Omdat heel veel hier ureum aanraadde heb ik de gehwol niet genomen. Daar zit geen ureum in. In die van de Kruidvat wel!

En fijn dat de jouwe ook beter gaat



Tink89 schreef:
billy3105 schreef:
Voor wie ooit dit topic nog vind en een update voor iedereen.

Ik heb via noordkroon wolvet crème besteld. Zonder poespas aan kruiden ed en de klovenzalf van de Kruidvat. De wolvet hield heeeel lang zijn Koot vet met de sneeuw en 24/7 buiten lopen. Ongeveer 5 dagen. Ik voel nu nog 2 randjes in iedere Koot, maar een stuk minder gevoelig of geïrriteerd. Wolvet word mijn nieuwe beste vriend denk ik!


Aanvulling: wolvet is lanoline. Ook bekend als creme tegen tepelkloven voor borstvoedende moeders. Als je een klein beetje wil proberen, kun ej het dus ook gewoon van medela of het kruidvat eigenmerk ofzo bij de supermarkt of drogist kopen.



Oh en zie dat die tepel crème goedkoper is dan de wolvet crème die ik nu heb. Zal hem eens meenemen of ie ook zuinig in gebruik is en net zolang vet blijft. Ik denk het niet, de crème die ik nu heb moet ik niet aan denken dat dat op mijn tepels zit het zit werkelijk overal ik heb na het smeren perongelijk de muur aangeraakt bij het sluiten van de poort. Dat was een week terug, die klodder had ik vandaag op mijn vinger zitten :')

Rizette
Berichten: 4374
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 15:10

hoogendroog schreef:
Weet niet of er ureum in de Gehwohl zalf zit, maar dat ingredient doet wonderen bij kloven.

Als het om de ureum gaat zou je ook de voetenzalf van Lidl kunnen pakken.

Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 15:59

Ik heb het even opgezocht, ik heb de voetcrème van CCS met 10% ureum van de kruidvat. Ik kon niet vinden hoeveel ureum er in de kruidvat klovenzalf zit dus heb allebei maar meegenomen om te testen.