Afscheid nemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MadeliefNina
Berichten: 4
Geregistreerd: 09-06-21

Afscheid nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 22:34

Lieve Bokkers

Mijn verzorgpony die ook mijn allerliefste vriendinnetje staat al 1,5 jaar stil door blessures. Ze verbeterd en verslechterd het afgelopen half jaar ook niet. Nu is laatste de veearts weer langs geweest en toen kregen we weer het zelfde nieuws: niks veranderd. Dezelfde schade van 1,5 jaar geleden is er nog steeds. Nu lijkt ze gelukkig geen pijn te hebben, haar been is mooi slank en ze loopt goed. Maar het half uurtje stappen wat ze er per dag uit komt is geen leven voor haar. Nu heeft de veearts tegen ons gezegd dat we aan de hand met haar moeten gaan draven en kijken wat er gebeurt, hij geeft haar 6-8 weken om te verbeteren, anders is het klaar. Ze word helaas al 19 dit jaar en weet eigenlijk al dat het niet meer goed met haar gaat komen, tenzij er een wonder gebeurd. Ik weet ook niet wat de eigenaar met haar wil gaan doen als het niet meer gaat. Ik hoop dat haar kwaliteit van leven misschien dan nog wel goed genoeg is om haar lekker met pensioen op een weitje doen maar er is ook een kans dat ze word ingeslapen….

Nu weet ik dat ik de hoop niet volledig moet opgeven maar ik wil me op het ergste voorbereiden, namelijk het afscheid nemen. Zoals ik het al zei heeft ze ongeveer 8 weken en ik ga proberen zo veel mogelijk met haar te doen, maar ik ken haar al 5 jaar en ze is letterlijk alles voor mij, er staat al een foto shoot gepland. Maar nu is mijn vraag, wie heeft ervaring met afscheid nemen en zijn er ook nog ideeën met wat ik nog allemaal met haar kan doen?, zodat ik haar kan laten genieten en kan laten weten dat ik van haar hou.

Ik hoor het graag

Groetjes madelief

Monique1963

Berichten: 8644
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:22

Wat een moeilijke situatie zit je in. Ik hoop natuurlijk dat het goed voor het paardje en jou uitpakt. Het zou fijn zijn als ze nog ergens van haar pensioen mag gaat genieten. Het is altijd erg lastig als je niet over je eigen paard kunt beslissen.

Hoe je afscheid kunt nemen, is inderdaad zo veel mogelijk tijd met haar doorbrengen. Maak veel foto's van mooie momenten en laat iemand een fijne foto van jou en haar nemen. Vraag de eigenaar of je een pluk haar uit haar staart mag knippen. Daar kun je later een armbandje van (laten) vlechten. Als ze wel eens hinnikt of grinnikt als ze je ziet, neem het op en bewaar het. Je kunt ook haar door klei bijv laten lopen en later gips in haar voetafdruk gieten. Met al deze dingen heb je echt tastbare herinneringen voor later. Maar als ze in je hart zit, dan heb je daar ook al veel herinneringen.

En ook als het je eigen paard zou zijn geweest, dan moet je ooit afscheid nemen.

Sterkte!

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Afscheid nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 01:08

Helaas heb ik gisteren afscheid genomen van mijn paard.
Een paar weken ervoor hebben we een clickertraining gedaan, waarbij ze moest leren een target aan te raken. Ze was daar echt heel enthousiast over en zo kon ze zonder dat het haar teveel energie koste wel wat leuks doen en ik vond het leuk om haar te zien genieten.

Verder, gewoon lekker borstelen, wandelen, foto’s maken en lekkere dingen geven. Voel het als quality time.

Maar voor nu hoop ik dat ze lekker opknapt en dat je lekker van haar kan genieten zonder een naderend einde in je achterhoofd.