Al jarenlang een trouwe volger op Bokt maar vanaf vandaag voor het eerst ook een poster met een vraag

Context: Ik ben al 3 jaar de gelukkige eigenaar van mijn prachtige 3,5 jarige coole kikker. Hij is super lief en nog niet onder het zadel. Hij ravot 24/7 lekker op de wei met stal met vriendjes en is wel al geregeld “aan het werk” geweest met longeren en grondwerk etc. Is ook al een keer of 3 opgezeten maar echt inrijden wil ik verder mee wachten tot hij 4 is. Hij pakt eigenlijk alles echt super op.
Ik heb hem afgelopen week röntgenologisch laten keuren omdat ik heel benieuwd was of hij “van binnen” ook goed is. Hij was helemaal goed op de foto, op het allerlaatste straalbeentje na

Vraag: in mijn internet-zoektocht kom ik wel veel tips tegen over wat te doen als een paard last van hko heeft, maar weinig tot niks over wat te doen (preventief) om bv. bloedsomloop te bevorderen om het kreupel-risico (naast een goede hoefsmid, veel buiten staan en rechtrichten onder het zadel) nog lager te maken. Hij heeft namelijk nog nergens last van. Zijn er bv mensen die goede ervaringen hebben met supplementen of vaak koelen oid? Ik kan al dat soort tips heel goed gebruiken.
Dank jullie wel alvast!!