Ben van de week bij een nieuw merrietje wezen kijken, ter oriëntatie en eventueel aankoop. 2,5 jaar oud, robuust type. Nu behoorlijk lang in het haar natuurlijk
Rug zat vol vettige schilfers en ik kon voelen dat er ook sprake was van korstvorming. Verder niet bloederig of pussig, dus (nog?) geen echte rainrot. Paardje staat in opfok, komt wel veel in handen, maar heeft de laatste 2 maanden natuurlijk goed nat gestaan en een borstel gaat er verder niet overheen. Toch vond ik die vacht/huid problematisch. Dit zou niet nodig hoeven zijn lijkt me? Volgens de verkoper hoef ik me er vanzelfsprekend geen zorgen over te maken, puur klonterend huidvet. Maar dat maakt geen korstjes, althans, heb ik nog niet meegemaakt...
Verder leuk dier, maar ik voel toch een probleem aankomen. Misschien goed onder controle te houden, uiteindelijk als zo'n dier in het werk staat ga je toch de vacht wat korter proberen te houden (althans, dat doe ik wel
niet zozeer scheren, maar op tijd dekentje op). Wellicht is dat voldoende om dit niet terug te laten komen, maar toch knarst het een beetje in mijn hoofd of ik haar toch niet alleen al om deze reden zou moeten laten staan... of dat het op zijn minst een effect zou moeten hebben op de prijs die ik voor haar betaal.
"gewoon huidvet, kijk maar"
Oudere man, dus ik denk zich werkelijk van geen kwaad bewust met een niet l*llen,maar poetsen-mentaliteit. Wel een paardenman,maar van de oude stempel.