ik heb mijn paard nu iets langer dan 2 jaar. Het gaat om een 12 jarige BWP merrie. Sinds iets langer dan 1 jaar heeft zij wisselend wondjes in haar mondhoeken. Niet constant aanwezig, en de ene keer meer/groter dan de andere keer. (ook wisselend van linker en rechtermondhoek). ik heb verschillende bitten geprobeerd (ook gezamelijk met mijn instructrice)
- Dubbel gebroken bustrens 13,5 cm
- Dubbel gebroken bustrens 14,5 cm
- Stangetje 13,5 cm (hierbij weer teveel last van de lagen)
- Bit met tongboog
- Trust flexi soft bustrens
- Appelbit dubbel gebroken 14,5 cm
- bitringen
Hierbij blijft dit probleem zich voordoen. op het ene bitje rijdt ze fijner dan de andere, maar dus wel wondjes in de mond en wisselend van rechtermondhoek naar de linkermondhoek. (zie bijgevoegde fotos met data. )

Tussendoor rijd ik bitloos om de wondjes te laten genezen. Echter na een paar keer rijden met bit komt dit weer opzetten.
Nu kan ze met rijden wel sterk worden, en ben ik mij ervan bewust dat het ook een combi kan zijn van teugeldruk. Echter is dit niet constact op dezelfde plekken.
Ik heb contact gehad met de dierenarts en die stelde voor om het evt weg te laten snijden, dit klinkt mij niet erg aangenaam. Ook lasertherapie is voorbij gekomen.
Ik heb online een foto gezien van een bedrijf wat dus ook lasertherapie aanbied, met foto's welke enorm overeenkomen met de foto van mijzelf van 28 juli. Hierbij ging het om een koper allergie. Zou zoiets ook mogelijk zijn? hoe kom je hier achter? echter heb ik hiervoor nooit problemen gehad met een bit/wondjes.
Is er iemand met eenzelfde ervaring qua wondjes of evt met behandeling ervan? ik ben momenteel door mijn oplossingen/ideeen.

Bedankt voor het meedenken!