Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sizzle schreef:Verder zoeken zou ik zeker doen, maar vallen van de ruiter is voor gevoelige paarden tijdens de beleer periode ook echt een probleem. Daar kunnen ze heel lang paniekerig op blijven. Dat moet je niet onderschatten.
Elisa2 schreef:Sizzle schreef:Verder zoeken zou ik zeker doen, maar vallen van de ruiter is voor gevoelige paarden tijdens de beleer periode ook echt een probleem. Daar kunnen ze heel lang paniekerig op blijven. Dat moet je niet onderschatten.
![]()
Ik zou zeker medisch uitsluiten, hals op de foto etc. het kan ook nog in de weke delen zitten.
Wat ik me afvraag, de eerste keer dat hij dit deed? Was er een aanleiding voor? Want hij liep niet goed, je man ging er op en hij ging af. Maar deed je man iets specifieks? Doet hij het bijvoorbeeld als je hem probeert te buigen? Of is het meer spanning opbouwen zonder dat je het door hebt en dan in eens afgaan als het emmertje overloopt?
Liep hij daarna wel weer goed? Of is dat onregelmatige vaker terug gekomen? en ben je daarvoor in de training bezig geweest met rechtrichten?
Neon schreef:Heb je al een goede ostheopaat laten kijken, de onze doet dit als er bij zijn SI-gewricht iets niet goed zit + dit zijn een aantal heftige ervaringen ook voor het paard, kan best zijn dat hij het vertrouwen even kwijt is
SjonnieZ schreef:Als het probleem beginnen is kort nadat er een nieuw zadel op is gekomen, zou ik daar starten. Vraag eens een second opinion over jouw zadel bij een gerenommeerde zadelmaker.
Elisa2 schreef:Liep hij al wel nageeflijk onder het zadel?
Het klinkt wel als een pijnreactie, al dan niet van het zadel. Kissing Spines zijn uitgesloten? (volgens mij wel als ik het goed lees)
Ik zou eerst naar de kliniek gaan, en dan pas voor peuten en paten. Een goede dierenarts kan ook aangeven of hij/zij denkt dat een paard dat nodig heeft.
Elisa2 schreef:Liep hij al wel nageeflijk onder het zadel?
Het klinkt wel als een pijnreactie, al dan niet van het zadel. Kissing Spines zijn uitgesloten? (volgens mij wel als ik het goed lees)
Ik zou eerst naar de kliniek gaan, en dan pas voor peuten en paten. Een goede dierenarts kan ook aangeven of hij/zij denkt dat een paard dat nodig heeft.
AVdB96 schreef:Neon schreef:Heb je al een goede ostheopaat laten kijken, de onze doet dit als er bij zijn SI-gewricht iets niet goed zit + dit zijn een aantal heftige ervaringen ook voor het paard, kan best zijn dat hij het vertrouwen even kwijt is
Neen, er is nog geen osteopaat bij geweest. Dit wil ik zeker nog doen, maar dan misschien eerst een echo?
AVdB96 schreef:Elisa2 schreef:Liep hij al wel nageeflijk onder het zadel?
Hij begon net stukken nageeflijk te lopen, maar nog niet de hele tijd.