Energy booster, wat is de werking erachter?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Energy booster, wat is de werking erachter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 12:25

Zoals de titel al zegt een serieuze vraag over de daadwerkelijke werking van energy boosters zoals deze

https://www.medpets.be/cavalor-an-energy-boost?sku=MP30323&gad=1&gclid=CjwKCAjws9ipBhB1EiwAccEi1B_ajkL1fZJhiZa6ABlgW9iDQT4UuscOuy3UVRITro9iVOXC8aZSOBoCd_EQAvD_BwE
Of deze
https://www.ej.nl/naf-energ-shot-3-pack_overige_62566.html?utm_campaign=shopping&utm_content=&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_term=&gclid=CjwKCAjws9ipBhB1EiwAccEi1KN-fH0SyRE6f9nLq3t47Zwy-iHE72lYGphGDwn_mPDXDGzEmN_W2RoC83EQAvD_BwE

Leuk die extra aminozuren, maar heeft het daadwerkelijk effect als je dit gebruikt tijdens inspanning? Er even vanuit gaande dat je de electrolyten balans op orde hebt. Is niet het geen wat je geeft “te laat” voor het geen wat je doet? Kan het lichaam van het paard dit echt binnen 1,5 uur opnemen en ook gebruiken als extra energie? Of is dit weggegooid geld? Ook bij grote inspanning voor langere duur? Wat doet dit nú echt in het paarden lijf?

BigOne

Re: Energy booster, wat is de werking erachter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:32

Die eerste van medpets even bekeken:

Bevat glucose als belangrijkste bron voor energie
Vitamines dragen bij aan het uithoudingsvermogen
Essentiële oliën ondersteunen het immuunsysteem
Elektrolyten ondersteunen het het herstel na inspanning

Ik vind het geldklopperij.
Een ruiter die goed en intensief traint zal in de meeste gevallen wel weten dat inspanning een extra schep biks behoeft.
Voeren op het oog en de inspanning is nog altijd van toepassing ( imo)
Wil je extra pit dan kun je beter beginnen met een schep haver om te zien hoe ze daar op reageren.
En hoelang een paard iets volhoudt is ook afhankelijk hoe zorgvuldig de trainingen zijn opgebouwd.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 12:36

Dat is dus ook een beetje mijn gedachte. Voeren naar behoefte van je paard, en trainen naar wat je wil. Zo simpel is het. Maar zou het het paard mentaal makkelijker kunnen maken als je hem half de duur wedstrijd zo’n booster in z’n mik duwt. Heeft dat echt effect, of ben je al te laat? Hoe werkt zoiets nu intern echt?
Kijk top sporters pakken ook een gel ding half de wedstrijd voor een boost. Maar boost dat echt of is het meer een psychologisch ding dat je dénkt dat het wat voor je doet?

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:38

Het probleem vaak met deze energizers is dat je een soort suikerboost krijgt waardoor je eigenlijk net zoals bij kids ziet dat ze even heel veel energie hebben.

Ik heb er persoonlijk niets mee terwijl ik wel pro-supplementen ben, indien nodig en indien ze ook effect hebben ;)