Alleen SMDC moet je geloof ik echt naar toe en Lingehoeve komt ook aan huis. Dus ivm de te reizen afstand heb ik toen bij een gebroken griffelbeen Lingehoeve laten komen.
office
Geplaatst: 19-10-23 13:03
Toevallig hebben wij een kennis die haar paard heeft laten opereren (geen been probleem )en die heeft ook vreemde bewegings klachten erna gekregen. Wij dachten dat dat dier te wijdbeens is vastgebonden tijdens die operatie en dat er daardoor iets beschadigd is.Maar dat is niet bewezen.
Anoniem
Geplaatst: 19-10-23 13:17
--
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-10-24 22:30, in het totaal 2 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 19-10-23 13:18
--
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-10-24 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 23-10-23 15:32
--
Mloui
Geplaatst: 23-10-23 15:37
Vergeet niet dat ze voor een operatie in de takels hangen om op de OK tafel gelegd te kunnen worden en ze moeten er ook weer af. Ze hangen dan met hun hele gewicht aan hun kootholtes. Soms houden ze hier pijntjes aan over. Daarnaast kan hij ook met opstaan na de narcose een gekke smakkerd hebben gemaakt.
Het begint met een kreupelheidsonderzoek en daarvoor ben je bij zowel Lingehoeve als SMDC in goede handen.
Oke dat is natuurlijk veel stilstaan, maar ik weet niet of dat ermee te maken heeft. Wat zegt de kliniek er van dat hij dat been buiten de massa blijft zetten? Deed hij dat voor de operatie niet?
Anoniem
Geplaatst: 23-10-23 15:53
--
Verstandig denk ik, klinkt toch alsof hij ergens last van heeft. Het is wel opvallend dat het na de chiropractie beter leek.
Anoniem
Geplaatst: 14-11-23 17:33
Ik bedacht me ineens dat ik nooit een update heb gegeven.
Maar, goed nieuws! Het is misschien heel stom, maar sinds de operatie had hij mok. Hij is heel gevoelig en door het verband had hij veel plekjes. Rechtsachter was een nare plek geworden en na behandelen werd die een stuk kleiner. Linksachter begon met een klein plekje, maar tegen de tijd dat hij pijn aangaf, ook een nare plek geworden, ondanks behandelen. Als we toch naar de kliniek gingen wilde ik dat ook laten bekijken.
Nou goed, op naar de Lingehoeve.
Eerst het klinische gedeelte. Ze vonden hem niet kreupel, maar zagen wel dat hij linksachter net iets minder belast. Op de buigproeven werd dit niet slechter.
Toen het plan gemaakt om te beginnen met foto's van beide achterbenen, daarna de achterbenen volledig op de echo, en ik wilde zijn Si-gewricht ook na laten kijken voor de zekerheid. Alle uitslagen waren goed! Er was niks geks te zien, dus ik was super blij!
De dierenarts had ook al meteen aangegeven dat het door zijn mok kon komen, omdat het zo'n nare plek was. Omdat hij verder helemaal goed door alle onderzoeken kwam, was het advies om dat eerst op een andere manier te behandelen.
En.. na maar twee dagen waren de plekken al bijna helemaal weg. Er zit nu nog een heel klein plekje, maar daar heeft hij geen pijn aan. Inmiddels lekker aan het rijden en longeren en hij is top!
Het geeft ook een super fijn gevoel om te weten dat alles op de foto en echo gewoon helemaal goed is.