Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hwn schreef:Het is wel lang warm gebleven, weet niet of het erger geworden is de laatste maand? Ik heb geen exzemers, maar die begonnen nu toch te schuren door de warmte icm wintervacht.
Ik weet niet of je kan laten testen of het een allergie is in plaats? Of misschien iets anders, luizen of zo? Dan gaan ze met deken nog harder schuren.
alice0cullen schreef:Hier merrie ook veel meer jeuk als voorgaande jaren. Zelfde stal, zelfde hooi, zelfde voer. Altijd goed te managen met een deken en vliegenkap. Ze heeft voor het eerst ook een plek onder de buik en bij de uiers. Vooral sinds een paar weken, bijna de hele zomer goed gegaan en voorgaande jaren hebben we door warmte wel eens de deken er een paar dagen af moeten doen en toen niet zo'n heftige reactie gehad.
Sim schreef:alice0cullen schreef:Hier merrie ook veel meer jeuk als voorgaande jaren. Zelfde stal, zelfde hooi, zelfde voer. Altijd goed te managen met een deken en vliegenkap. Ze heeft voor het eerst ook een plek onder de buik en bij de uiers. Vooral sinds een paar weken, bijna de hele zomer goed gegaan en voorgaande jaren hebben we door warmte wel eens de deken er een paar dagen af moeten doen en toen niet zo'n heftige reactie gehad.
Dat heeft de mijne exact zo onder de buik en het stuk voor/bij de uiers. Dat wordt zelfs wat opgezwollen.
Heeft jouw paarde er met rijden ook last van?
Leo schreef:Mijn paard heeft nooit jeuk gehad en dit jaar had hij verschrikkelijke jeuk. Hij staat op dezelfde plek, zelfde hooi, zelfde gras. Wat de trigger is geweest? Ik weet het niet, maar ik heb er naar moeten handelen. Het gaat nu sinds 2 weken eindelijk weer goed. Ik ben hem nu aan het ondersteunen met een detoxkuur en dan kan hij hopelijk jeukvrij en blij de winter in.
Het is gestart na een wormenkuur begin weideseizoen, maar of we dat echt in verband kunnen brengen of dat het toeval is is koffiedik kijken. Het kan ook een opeenstapeling van factoren zijn. Koud voorjaar, warm najaar, vorig jaar een extreem droge zomer, insecten.. het is allemaal de revue gepasseerd maar wat nou echt de trigger was?