Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Brainless schreef:Misschien ook handig om te vragen naar de leeftijd van het paard en hoeveel uur per week er gereden/getraind wordt en of het paard snel te dun/te dik is.
Mijn oudje krijgt veel bijgevoerd omdat ze nu eenmaal moeilijker eet en daardoor snel afvalt. Mijn kleintje (snel te dik) krijgt alleen een simpel dieet muesli.
Brainless schreef:Zij krijgt Subli Seniores Priores en Pavo FibreBeet.
Ze staat nu nog op de wei, dus krijgt 1 emmer per dag erbij, straks als ze van de wei af is krijgt ze 2 emmers per dag en een volle schep MPB. Ook krijgt ze standaard glucosamine bijgevoerd.
Mijn kleintje krijgt een beetje Subli Dieet (of Subli Zonder, als ze geen Dieet hebben).
Bowo schreef:En ik denk dat stokmaat en wellicht ras ook wel handig zijn om te weten. Een a-pony krijgt toch minder te eten dan een groot paard.
Kyno_Anouk schreef:Die soorten heb ik ook beide aan mijn paard gegeven. Daar zit tussen de 3 en 6 procent vet in. Ik kreeg de tip om die wholegain van cavalor te gaan voeren. Dit is een balancer met 22 % vet. Mijn paard is hiermee heel snel weer op gezond gewicht gekomen. Misschien een goede tip wanneer jouw paard wat nog extra's kan gebruiken.
Piekosjj schreef:Leuk TS, wat voor studie doe je?
Ik ben voedingdadviseur voor oa Hartog en Dodson & Horrell. Heb je enquete ingevuld, laat het weten als je meer info wiltVeel succes met je studie!
kiki1976 schreef:Ik minste idd ook de opties, leeftijd, stokmaat etc.
Hier een koudbloed merrie die normaliter op onbeperkt ruwvoer staat met als toevoeging een vitamine/mineralen brok. Indien nodig wat aangevuld met sport muesli.
Nu met haar veulen aan de voet werd dit een ander verhaal.
Veel moeite moeten doen om haar een klein beetje op gewicht te houden.
Nu staat ze op een rantsoen van:
21-25 kg rijker hooi per dag
3 kilo merrie brok
1 kilo Fibrebeet
1 hangvoerbak vol luzerne
Dagelijks grote wilgentakken
Gras is nu niet veel meer
En ze is nog niet dik. Veulen daar in tegen doet het super en groeit als kool.
Morgen gaat hij naar de opfok en kan ze rustig aan bijkomen.