Drie weken geleden viel me op dat Rena een bult onder haar staart had, en iets van een wond.
Even goed bekeken en dit trof ik aan:

Ik dacht dat is zeker een abces ofzo, zo'n hele dik, rond ei van een bult.
Alleen dat rare aangevreten stukje kon ik niet goed plaatsen maar ik heb ook geen oneindig verstand van dit soort dingen

Maargoed, in de 2 weken daarvoor werd ze ook ineens zweterig op de hals en wilde ik haar laten testen op PPID dus veearts gevraagd te komen kijken. Die was er juist behoorlijk van overtuigd dat het een tumor was. Besloten het met blauwspray te behandelen en het even aan te kijken hoe het zich daarmee verder ontwikkelde.
Nu viel me gisteren op dat de grijzige huid van de bult, ineens een beetje een rode vleug kreeg, waardoor het er op leek alsof het (inderdaad) een rijpende ontsteking was. En vandaag komt er gele prut uit en is de bult zeker de helft dunner

Maar nu zit er wel zo'n rare wit-roze punt op van ik schat een cm doorsnede. Wat is dat dan....?
Is dat een soort "kop" van de ontsteking die gerijpt is...? Of wat moet ik me hier bij voorstellen eigenlijk...?

Jullie een idee waar we naar zitten te kijken....? Ik vind het er zo apart uitzien.... dat aangevreten stukje lijkt overigens niet te veranderen. Meestal zie je het niet want dan zit het van binnen zeg maar.