Pavo MultiVit15

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

QC1997

Pavo MultiVit15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 08:24

Hoi,

Mijn paard is op dit moment weer aan het verharen. Ze is al op leeftijd 25+. Maar krijgt tijdens het verharen vaak kale plekken die na ongeveer 3 weken weer ingewisseld zijn voor nieuwe haren. Nu las ik over Pavo MultiVit15 dat dit supplement helpt bij het verharen. Nu is het wel zo dat mijn oudere pony een aardig ronde buik heeft := . Dus het liefst niet te veel extra's krijgt. Is het verstandig om Pavo MultiVit15 aan haar te geven, wanneer ze begin te verharen? Iemand ervaringen met het product of het goed helpt bij het verharen?

(Ze krijgt nu al een halve koek Pavo Dailyfit)

steffieh_98

Re: Pavo MultiVit15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 15:00

Misschien ook overwegen om een keer te laten testen op PPID of je DA hierover te vragen?? Een van mijn oude paarden heeft dat ooit gehad. bij die ziekte (die meestal bij oude paarden voorkomt) gaat het verharen ook niet goed en zijn de haren ook niet normaal. Ik betwijfel of multivitamine voor zoiets gaat helpen, maar balancer is in principe vaak sws goed volgens mij

QC1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 17:03

steffieh_98 schreef:
Misschien ook overwegen om een keer te laten testen op PPID of je DA hierover te vragen?? Een van mijn oude paarden heeft dat ooit gehad. bij die ziekte (die meestal bij oude paarden voorkomt) gaat het verharen ook niet goed en zijn de haren ook niet normaal. Ik betwijfel of multivitamine voor zoiets gaat helpen, maar balancer is in principe vaak sws goed volgens mij

Toevallig de DA vanochtend hierover aan de lijn gehad. Die gaven aan dat als ze echt lange/krullerige haren heeft het advies is om te testen. Het was voor hun nu niet alarmerend om echt te testen. Aangezien ze ouder is en in 3 weken verhaard, is dat eigenlijk best goed voor een ouder paard.

Ibbel

Re: Pavo MultiVit15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 18:35

Oh. Krullend haar is echt pas het aller- allerlaatste symptoom van PPID.
Gewoon testen. De test is in sep-okt halve prijs.

QC1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 10:22

Ibbel schreef:
Oh. Krullend haar is echt pas het aller- allerlaatste symptoom van PPID.
Gewoon testen. De test is in sep-okt halve prijs.

Ook al is het de halve prijs. Het koste plaatje is nog behoorlijk. De DA zag er nu nog niet de noodzaak van in, omdat het enige symptoom een bollere buik is. En het verharen eigenlijk nog goed verloopt voor haar leeftijd.