Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
frensje schreef:Het lijkt een aanval van maanblindheid. Dat doet ontzettend veel pijn.
elineAbby123 schreef:Zo'n onderzoek is niet omhoog gekomen. Misschien domme vraag maar moet je dat zelf aanvragen?
jazzejam schreef:Hier gisteren eind van de middag helaas ook pony weer met een geknepen oog. Gelijk geblindeerde kap op en pijnmedicatie gegeven. Later op de avond nog eens gekeken en oog stond al weer open. Maar duidelijk nog niet goed. Vanochtend de DA erbij oog stond gelukkig weer bij helemaal open en leek normaal. Toch omdat onze pony bekend is met uveitis medicatie op gestart, wel eerst de fluortest gedaan.
Voor ons is dit nu de 3de aanval in 3 jaar tijd. Laatste aanval is 1,5 jaar terug geweest. Dit was net als nu een lichte aanval. De eerste keer was heftiger. Omdat ondanks preventief uv kap en geven van lysine gaan we nu een scan laten maken van haar oog om verdere stappen te ondernemen.
Gelukkig is onze pony niet in paniek tijdens een aanval. Toch is het een verschrikkelijk vervelende aandoening. Hopelijk kan de oogarts haar helpen.
Ik hoop dat bij de TS het oog al beterd. Maar mocht het echt uveitis zijn dan zal AB waarschijnlijk niet veel gaan helpen.
jazzejam schreef:Ben zeker ook overtuigd van het nut van de UV kap en lysine. Maar helaas voor ons is het niet afdoende. Daarom nu verder onderzoek om toch wat meer duidelijkheid te krijgen over hoe het oog er nu echt aan toe is.
Voor ons is het ook zoeken naar de beste manier haar te helpen. Mijn gevoel zegt me dat haar oog namelijk nooit echt helemaal rustig is.
petraaken schreef:Wat heeft een oog met huidafwijkingen te maken?Daarbij vind ik het ook wel raar dat de DA geen vloeistof in het oog heeft gedaan om te zien om er geen beschadiging is.