Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibbel schreef:Stoppen met Prascend kan niet. Maar een mini-paardje op een halve pil is wel een stevige dosis. Ik zou in september/oktober laten testen (dan zijn de labkosten gratis en betaal je alleen de bloedafname) en op basis daarvan met de DA bepalen wat kan. En dan na 3-6 maanden nog een keer testen, of de waardes niet veranderd zijn.
Ibbel schreef:Oh, ik dacht dat ik mijn DA met gratis testen had zien langswapperen op m'n mail. Meestal lees ik dat soort mails helemaal nietmaar half lezen is nog erger
Maar iig, het is goedkoper dan in de rest van het jaar.
Lotte_Wessel schreef:Vaak is tussen september en oktober weer een goede tijd om te hertesten. Ze geven dan ook vaak advies of je meer/ minder kunt gebruiken. Mijn pony staat nu ook bijna 3 jaar op prascent en heeft sinds zijn diagnosis toen hij erg hoefbevangen was, alleen nog last gehad van winter bevangenheid met erge kou. Verder goed te pas, geen problemen, maar advies was wel om hem iets te verhogen van 1/2 pil naar 1 pil. Eerst niet gedaan want hij was goed te pas, maar maand of 2 later was het ook wel nodig want hij begon toen toch slechter te worden. Nu staat hij al zo'n 2 jaar op 1 pil per dag en doet het goed.
Zou het dus niet zomaar doen zonder advies van een dierenarts/ zonder opnieuw te laten testen.
Ibbel schreef:Oh, ik dacht dat ik mijn DA met gratis testen had zien langswapperen op m'n mail. Meestal lees ik dat soort mails helemaal nietmaar half lezen is nog erger
Maar iig, het is goedkoper dan in de rest van het jaar.