Gebroken Spinaalwervel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KHES
Berichten: 3
Geregistreerd: 23-08-23

Gebroken Spinaalwervel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 10:42

HoiHoi ik ga al meteen met de deur in huis vallen..

Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met spinaalwervels die gebroken zijn. Ik heb een topic gezien van een aantal jaren geleden waarin verwezen werd naar Emile Welling maar ik zou niet weten hoe ik hem moet bereiken. :(

Het gaat nog om een jong paard van ondertussen 4 jaar die jammer genoeg is aangevallen door een ander paard die ontsnapt was we weten dus niet exact wat er gebeurd is enkel wat de foto's zeggen dit is nu ongeveer een drietal maanden geleden en er zijn ook opnieuw foto's genomen en alles is terug aan elkaar aan het groeien. Wat al heel goed nieuws is! Maar nu vraag ik me af is er iets waarmee ik haar kan ondersteunen (iets met extra calcium bv.) ik wil haar ook niet over supplementeren maar ik voel me een beetje machteloos en wil ook dat het zo goed en sterk als mogelijk is geneest en groeit.. Ze heeft er naar mijn mening geen last/pijn van wat ik ook al een heel ding vind!

Alvast bedankt voor de tips & tricks :)

Groetjes
JCJ

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:21

Het homeopathische middel "symphytum" ( smeerwortel) kan zorgen voor herstel van botten, bindweefsel en spieren. Is te koop in diverse verdunningen en hangt af van de verdunning hoeveel en hoe vaak je het geeft. https://www.just-benelux.com/kruidenenc ... lblessures.

Citaat:
Allantoïne, dat relatief zeldzaam is in de plantenwereld, wordt beschouwd als het hoofdbestanddeel van de smeerwortel. Het bevordert de afvoer van celvloeistof uit de wond en heeft een wondreinigende werking. Samen met de slijmstoffen stimuleert het de celvernieuwing in het huid- als het botweefsel. Ook kneuzingen genezen sneller dankzij smeerwortel.


Beterschap.

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Gebroken Spinaalwervel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 12:58

Symphytum is inderdaad topspul. De heer Welling is makkelijk te vinden, beetje moeite doen. Zijn de wervels ter hoogte van de schoft gebroken?

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11573
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Gebroken Spinaalwervel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 14:00

Omdat dit topic bij MD Medisch hoort verplaats ik hem daarheen

KHES
Berichten: 3
Geregistreerd: 23-08-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 14:22

hoogendroog schreef:
Symphytum is inderdaad topspul. De heer Welling is makkelijk te vinden, beetje moeite doen. Zijn de wervels ter hoogte van de schoft gebroken?


Ik heb inderdaad al wat contact gegevens gevonden maar wist niet zeker of dit de juiste waren zeker met het internet van tegenwoordig.. Ze zijn inderdaad ter hoogte van de schoft gebroken

KHES
Berichten: 3
Geregistreerd: 23-08-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 14:23

ElCid schreef:
Het homeopathische middel "symphytum" ( smeerwortel) kan zorgen voor herstel van botten, bindweefsel en spieren. Is te koop in diverse verdunningen en hangt af van de verdunning hoeveel en hoe vaak je het geeft. https://www.just-benelux.com/kruidenenc ... lblessures.

Citaat:
Allantoïne, dat relatief zeldzaam is in de plantenwereld, wordt beschouwd als het hoofdbestanddeel van de smeerwortel. Het bevordert de afvoer van celvloeistof uit de wond en heeft een wondreinigende werking. Samen met de slijmstoffen stimuleert het de celvernieuwing in het huid- als het botweefsel. Ook kneuzingen genezen sneller dankzij smeerwortel.


Beterschap.



Top dankje ga ik zeker bekijken!

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Gebroken Spinaalwervel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 14:57

Ik neem aan dat de spinaaluitsteeksels van de wervel zijn gebroken, want spinaalwervels bestaan niet :)

Ik denk dat je ook meer informatie vindt wanneer je zoekt op die term of op gebroken schoft

KHES
Berichten: 3
Geregistreerd: 23-08-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 16:46

Bowo schreef:
Ik neem aan dat de spinaaluitsteeksels van de wervel zijn gebroken, want spinaalwervels bestaan niet :)

Ik denk dat je ook meer informatie vindt wanneer je zoekt op die term of op gebroken schoft



Ja klopt, mijn fout... ik had ze aan al aan elkaar geplakt in mijn hoofd ga ik zeker zo opzoeken. Bedankt!