Mijn paard heeft met rijden energie nodig. Ze wordt snel moe en is met momenten ook vanaf het begin al wat slomig. Ik merk dat het helpt om extra energie bij te voeren, maar het probleem is dat ze eigenlijk al te dik is. Dit probleem doet zich eigenlijk alleen in de zomer voor ivm 24/7 weide gang, dus het zal nu nog voor een paar weekjes zijn.
Daarnaast is het een paard wat liever lui dan moe is, maar ook erg schrikkerig is en van bepaald voer ook vooral heel schrikkerig/ kijkerig wordt en zichzelf dan alleen maar opblaast ipv naar voren gaan (paard met veel tuigbloed)
Ik zoek dus (sport)voer waar ze niet dikker van wordt en nog steeds mee kan afvallen. Daarnaast ook niet schrikkerig, maar dat zal een kwestie zijn van uitproberen.
Ik geef haar nu vitalstyle active and proteïne (3kwart schep) en zwarte haver (ook ong 3kwart schep. Halve schep voor het rijden en kwart na) en 30 ml suikerbalans. Hier doet ze het qua energie en schrikkerigheid goed op, alleen valt ze niet af. De zak vitalstyle active and proteïne is op dus vandaar dat ik verder kijk.
Hebben jullie tips?