Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lindsey_99 schreef:Zodra die van mij vieze achterbenen krijgt maak ik de koker schoon met babydoekjes, hypoallergeen. Er zijn wel wat topics over koker schoonmaken als je even de zoekfunctie gebruikt.
Lindsey_99 schreef:Er zijn ook profs die kokers reinigen, en ontdoen van bonen. Dit is er een van die in BE en NL komt.
https://paardentherapeuten.be/vindeenpa ... llems.html
Sababber schreef:Mijn paard had dit ook jaarlijks, ik maakte zelf altijd de koker schoon met babyshampoo en een sok. Daarna liet ik lymfedrainage doen, dan was het vocht gelijk weg.
Elisa2 schreef:Ontstekingen horen juist bij PPID, ik zou hem daar sowieso op laten testen. Al is het maar om het uit te kunnen sluiten.
Melanomen zou ook goed kunnen, het is natuurlijk een schimmel. Ik vind het alleen apart dat de smeer dan een roestbruine kleur heeft. Het kan komen door bacterieen.
Is zijn urine al onderzocht?
Lianne007 schreef:Elisa2 schreef:Ontstekingen horen juist bij PPID, ik zou hem daar sowieso op laten testen. Al is het maar om het uit te kunnen sluiten.
Melanomen zou ook goed kunnen, het is natuurlijk een schimmel. Ik vind het alleen apart dat de smeer dan een roestbruine kleur heeft. Het kan komen door bacterieen.
Is zijn urine al onderzocht?
De dierenarts komt zometeen. Ga dan het verder onderzoek bespreken. De kleur vind ik ook heel raar. Vandaar ik aan een melanoom dacht
Lianne007 schreef:Sababber schreef:Mijn paard had dit ook jaarlijks, ik maakte zelf altijd de koker schoon met babyshampoo en een sok. Daarna liet ik lymfedrainage doen, dan was het vocht gelijk weg.
Hoe vaak maakte jij de koker schoon? Hier ongeveer 1 x per maand/ om de maand. Vind dat wel vlot dat het hier dan weer zo opzet. Over het algemeen al een flinke koker.