In eerst instantie dacht ik dat het lag aan voer. Hij kreeg bietenpulp met spelt en lucernebrok. Ik heb dit laten testen en hij bleek inderdaad gevoelig voor lucerne, dus ben ik hier gelijk mee gestopt. In de tussentijd heb ik niet meer bijgevoerd. De reactie leek weg te trekken maar nu is het sinds gisteren vandaag terug, en ook zeer heftig.
Het enige wat ik op dit moment kan bedenken is dat dit een reactie is van wasmiddel.
De reactie is begonnen toen ik een andere vliegendeken heb opgelegd, die gewassen is met wasmiddel. Omdat ik geen link daarmee heb gelegd heb ik deze deken op laten liggen en nadat ik met bijvoeren stopte trok de reactie weg. Hij heeft in de regen gestaan met deze deken, dus misschien is het wasmiddel weggespoeld?
Ik heb gisteren weer gereden sinds enige tijd, met een dekje dat ik met wasmiddel gewassen heb. De reactie zit nu ook in dat gebied en is dus na het rijden zichtbaar geworden. Overigens was deze reactie nog niet volledig weggetrokken!
Maar er zullen vast 101 andere oorzaken mogelijk zijn! Ik hoor graag jullie ervaringen, vragen of tips zodat ik hier rekening mee kan houden.