Hoi, ik ben nieuw bij bokt om informatie te zoeken over wat te doen als cryo(bevriezen) en bcg beiden niet werken.. mijn merrie (6) heeft een hele grote sarcoid onder haar buik en groeit enorm hard(nu weer 8/10 cm). De enige optie die nu nog rest is opereren. Alleen door de plek is dit enorm lastig ivm druk huid (15 cm achter de singel ongeveer). Er zal veel weggesneden moeten worden en dan zal ze met een open wond in Utrecht moeten herstellen als dit überhaupt mogelijk is. Dan moet de operatie goed gaan en alles weggesneden worden wat ze met het blote oog kunnen zien, dus hopen dat de sarcoid niet te groot naar binnen toe is gegroeid. Anders is opereren eigenlijk niet te doen. De kans dat de sarcoid terugkomt is aanzienlijk gezien de voorgaande behandelingen. De andere optie is haar laten inslapen, wat ook nog een reële mogelijkheid tijdens operatie zelf is. Dit probeer ik met alles te voorkomen wat in mijn mogelijkheid ligt, maar wil haar ook geen pijn laten lijden.
Heeft er iemand ervaring met een soortgelijk dilemma en/of situatie?
Ik voeg 2 foto’s toe; Het ziet er echt smerig uit. Ik heb er steeds speciale buikflappen tegen de vliegen er omheen.

Hoor graag, bedankt alvast. Grt Roos