Navelbreuk operatie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SunnyDayss

Navelbreuk operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 17:29

Hoii allemaal!

Ik heb een super leuk 1,5 jarig hengstje bekeken om te kopen.
Nu heeft dit hengstje waarschijnlijk een navelbreuk, ik heb hier nog geen ervaring mee dus hoop hier wat informatie te vinden. Ik laat sowieso een arts er eerst naar kijken voor ik overga tot kopen. Hier moet ik nog voor rond bellen. Maar ik kon hier op bokt er nog niet heel veel over vinden.

Ik vraag mij namelijk erg af wat een gemiddelde prijs is van de operatie hiervan. Zijn er hier mensen die een 1,5 jarige paardje (of dichtbij die leeftijd) hebben gehad met een navelbreuk en deze hebben laten opereren?
En bij welke dierenkliniek hebben jullie dat laten doen?

Ik zou hem dan wel ook gelijk willen laten ruinen, dan heeft hij de narcose 1x en dan niet meer (laten we hopen natuurlijk)

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die mij iets meer wegwijs kunnen maken.

Alvast enorm bedankt!

X

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 20:58

Mijn shetlander had dat, hij was nog geen 1 jaar.

Hij had kort 2 keer achter elkaar koliek en toen kwamen we erachter dat hij een navelbreuk had.
Bij de 2de keer koliek opgeladen en naar de kliniek in Lienden gebracht.

Dat was donderdagnacht, vrijdag contact gehad en hij is toen maandag geholpen aan de breuk en zn ballen eraf
Dinsdag weer naar huis.

Hij moest 6 weken apart staan op stal, maar dat heb ik elke week vergroot van stal naar buiten stuk en uiteindelijk paddock voor hem alleen.

Zal even moeten nazoeken hoeveel het was, sowieso meer nachten ed ivm de koliekopname.

SunnyDayss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 22:42

Onali schreef:
Mijn shetlander had dat, hij was nog geen 1 jaar.

Hij had kort 2 keer achter elkaar koliek en toen kwamen we erachter dat hij een navelbreuk had.
Bij de 2de keer koliek opgeladen en naar de kliniek in Lienden gebracht.

Dat was donderdagnacht, vrijdag contact gehad en hij is toen maandag geholpen aan de breuk en zn ballen eraf
Dinsdag weer naar huis.

Hij moest 6 weken apart staan op stal, maar dat heb ik elke week vergroot van stal naar buiten stuk en uiteindelijk paddock voor hem alleen.

Zal even moeten nazoeken hoeveel het was, sowieso meer nachten ed ivm de koliekopname.

Aah oke, dus dat hebben ze wel tegelijk gedaan het ruinen en de navelbreuk herstellen?

Ja ik ben wel benieuwd hoeveel dat ongeveer gekost heeft, een ruime schatting is ook prima.

Onali

Re: Navelbreuk operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 00:16

Ik was rond de €1300 kwijt voor koliekopname, navelbreuk hersteloperatie en castratie.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 00:22

Het maakt uit hoe groot het gat is. Ik heb er ook een keer 1 gehad, dat moesten ze toen zelfs met een matje repareren. Denk dat je met operatie en castratie rond de € 1500,00 kwijt bent.

Je kunt beter zeggen dat je hem wilt kopen als dat gefixed is.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 08:26

Mijn shetlander merrie van nu anderhalf is toen ze zes maanden was geopereerd aan een navelbreuk. Er is een matje in gezet en ze heeft een maand apart van de kudde gestaan met moeders. Daarna nog twee weken ook de nachten. De kosten weet ik niet want ik heb haar gekocht na de operatie. Ze heeft er geen blijvend last van. Wel duidelijk littekens op haar buik want er zit geen vacht op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 08:43

Dus je wilt een paard kopen waar al iets medisch mee aan de hand is. Medische kosten zijn een veelvoud van je aanschaf prijs. Er staan meer paarden te koop.
Stop daar je energie in.
Mocht je toch besluiten het beestje te kopen laat m dan gelijk met de navelbreuk operatie ruinen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 09:24

janderegelaa schreef:
Het maakt uit hoe groot het gat is. Ik heb er ook een keer 1 gehad, dat moesten ze toen zelfs met een matje repareren. Denk dat je met operatie en castratie rond de € 1500,00 kwijt bent.

Je kunt beter zeggen dat je hem wilt kopen als dat gefixed is.

Dit dus. Dan hebben zij ook het risico als het mis gaat, waarbij ik ook vind dat paarden ,zeker veulens, heel afgeleverd horen te worden.