Ze is 3 (april 2020) en heeft nog niet heel veel tanden gewisseld waardoor ik nu tegen problemen aanloop met het graasmasker, Ik heb een thinline gekocht en los hooi krijgt ze hiermee prima naar binnen, maar de meerderheid van het hooi wordt bij ons aangeboden in ruiven. Het lukt haar niet om bij het ruif te eten, ik denk dat dit komt doordat ze nog te korte tanden heeft... Tevens sta ik op een grote pensionstal waar ze 24/7 op een track staat. Rantsoen aanpassen gaat dus niet lukken. Ze heeft onbeperkt toegang tot hooi met mooie lage waardes en het wordt dus voornamelijk uit ruiven met kleine mazen gevoerd.
Nu dus mijn vraag; zijn er ook graasmaskers voor jonge (nog wisselende) paarden? Of is er een andere manier dat ik haar enigzins op gewicht kan houden tot zij uitgewisseld is en ik wel een graasmasker kan gebruiken?
Omdat ze nog zo jong is wil ik haar ook niet 'opeens' flink aan het werk zetten, dat lijkt mij ook niet ideaal.
Ik wil als kanttekening erbij zetten dat ik geen ongewenst advies hoef over het onbeperkt toegang hebben tot hooi. Ze is aangekomen, maar echt niet moddervet. Ze staat op een super fijne stal en in de omgeving is het onmogelijk om een stal te vinden die zelfs maar een beetje aan deze plek kan tippen.

Alvast bedankt voor het meedenken!