Keiharde paardensnoepjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Keiharde paardensnoepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 10:20

Ik kreeg 2 zakken "paardensnacks" .Die zouden geschikt zijn voor oude paarden met een slecht gebit want ze zouden meteen zacht worden als ze met vocht (speeksel) in aanraking komen. Ik vond ze er erg hard uitzien en heb ze eerst zelf geprobeerd. Nou ze worden absoluut niet zacht in de mond, het zijn en blijven bakstenen waar je je kiezen op kapotbijt. Ik dacht, dan doe ik ze eerst in water, maar ook na 10 minuten in water nog steeds kei en keihard. Die ga ik mijn paard niet geven! Is dat normaal dat die zo hard zijn? Ze zijn niet over de datum -O- .

PeraManga

Re: Keiharde paardensnoepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 10:25

Eerlijk, ik heb nog nooit paardensnoepjes geweekt in water om te kijken of ze zacht worden.
Aangezien de paarden wel altijd beginnen kwijlen met de kleur van de snoepjes neem ik aan dat ze dan wel zacht worden in de mond.

Als ik jou bericht zo lees klopt het dus voor geen meter en zou ik het ook niet geven.
Enkeltje kliko zou ik ze geven. :evaw:

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 10:28

Normaal gesproken moet je een paardensnoepje makkelijk kunnen breken en kruimelen, Dus nee , niet normaal, de smoepjes die je hebt zijn waarscchijnlijk teveel uitgedroogd voordat ze verpoakt werden of de verpakking deugt niet (komt licht bij) waardoor ze zijn uitgedroogd. Gewoon terugsturen met de klacht dat ze te hard zijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 10:32

Zijn het toevallig de snoepjes van Pavo?
Die vind ik namelijk ook erg hard in vergelijking met andere merken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 11:04

fransje23 schreef:

Er staat eigenlijk geen merk op, alleen "Vanilla". Ze zijn ook niet te kruimelen of te breken.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 11:21

Ik heb dat twee jaar terug ook gehad met bepaalde snoepjes. Geen idee meer welke. Zelfs mijn eigen paard van het type: "als die niet eet, bel je eerst de veearts en dan pas mij" weigerde ze pertinent.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 11:31

Dan breng je ze terug naar de winkel, en zeg je tegen die winkelbediende die je heeft geholpen: STEEK DIE IN JE MOND EN LAAT MIJ MAAR EENS WETEN HOE LANG HET DUURT VOORDAT ZE ZACHT ZIJN GEWORDEN.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 11:36

Horsa schreef:
Dan breng je ze terug naar de winkel, en zeg je tegen die winkelbediende die je heeft geholpen: STEEK DIE IN JE MOND EN LAAT MIJ MAAR EENS WETEN HOE LANG HET DUURT VOORDAT ZE ZACHT ZIJN GEWORDEN.

Rustaaaahg :')

Zijn ze nog houdbaar? Niet over de datum ofzo? Omdat je aangeeft dat je ze gekregen hebt vraag ik me dat af.
Mocht je ze gekocht hebben, zou ik zeker teruggaan naar de winkel :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 11:38

In de op staat dat de datum nog goed is.

Misschien kan een paard van een stal genoot er wel wat mee?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:00

anjali schreef:
fransje23 schreef:

Er staat eigenlijk geen merk op, alleen "Vanilla". Ze zijn ook niet te kruimelen of te breken.

Oh ja die ken ik wel, die vrat mijn paard altijd zonder moeite. Maar ze vindt koekjes met lakritz erin het lekkerst, dus koop ik alleen die nog. :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:13

Die van Vanillia zijn inderdaad erg hard. Mijn paard vindt ze erg lekker, maar krijgt ze niet meer omdat ze vol zitten met e-nummers en genetisch gemodificeerd graan. En voor paarden met een slechter gebit vond ik ze al helemaal niet geschikt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:23

nou ja ergens is het best wel een tip om contact met de producent van deze snoepjes op te nemen dat ze eigenlijk helemaal niet geschikt zijn voor oude paarden?
mijn merrie van 30 mag helemaal niks uit de hand hebben want die kan bijna niks doorbijten.
als ik die wat wil geven dan krijgt ze een gewoon biksbrokje :j

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 12:43

Marjo schreef:
Horsa schreef:

Rustaaaahg :')

Zijn ze nog houdbaar? Niet over de datum ofzo? Omdat je aangeeft dat je ze gekregen hebt vraag ik me dat af.
Mocht je ze gekocht hebben, zou ik zeker teruggaan naar de winkel :j

Ik heb ze inderdaad gekregen. De gulle geefster die mijn paard wou goeddoen heb ik al geinformeerd en zij gaat de verkoper informeren. Ik wou eerst weten of dit normaal is, daarom eerst bij Bokt mijn licht opgestoken. En nee, ik ga ze zelf niet weggeven want ik wil ook niet dat andere paarden er hun gebit mee beschadigen uiteraard! Ik doe ze wel in de groenbak.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:44

Een paard met een gezond gebit heeft geen moeite met deze snoepjes hoor.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 15:02

Ze zijn van Thijssen veevoeders in Hazerswoude. Mijn 27-jarige heeft nog een goed gebit waarmee hij zonder problemen de normale dingen kan eten. Maar dat wil ik ook zo houden. Deze snoepjes waren speciaal verkocht voor oudere paarden ook met gebitsproblemen. En dat kan dus echt niet. Ik geef hem wel gewoon weer een stukje appel.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 15:29

maar staat dat op de verpakking of heeft de verkoper dat gezegd?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 15:39

Ik heb dat ook nog nooit op de verpakking zien staan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 16:17

ellepel schreef:
maar staat dat op de verpakking of heeft de verkoper dat gezegd?

Dat heeft de verkoper gezegd tegen mijn vriendin die ze kocht en iets wou hebben wat geschikt was voor mijn paard. Ik heb ze niet zelf gekocht maar gekregen dus.Inmiddels heeft ze het doorgegeven (ze zouden het "meenemen") maar wegens vakantie was de juiste persoon niet beschikbaar. Zelf heb ik nog nooit paardensnoepjes gekocht want ik gaf en geef liever iets wat zeker gezond is zoals een stuk appel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 18:52

Wat slecht zeg.. Ik zou ze ook terugbrengen, of een klacht sturen. Er zal zich maar een oud paard een tand op stuk bijten, dan zijn het ineens heel dure snoepjes.

Ik moest wel lachen dat je ze zelf hebt geprobeerd :') Hoe smaakten ze? :))

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 18:57

Ik probeer paarden snoepjes ook :D. De Vanillia's smaken zout.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 19:02

Ik ga er vanuit dat de enige die hier fout zit de verkoper is, ik weet welke snoepjes je bedoelt en die worden echt nergens verkocht onder het mom "speciaal voor paarden met gebitsproblemen". Er staat eerder in de beschrijving dat ze zo geperst zijn dat ze juist niet snel verkruimelen in je jaszak.

En iets meer overbodig, maar kan verklaren: dit zijn natuurlijk ook wel een van de goedkoopste snoepjes die er op de markt te vinden zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-23 19:14

8nnemiek schreef:
Wat slecht zeg.. Ik zou ze ook terugbrengen, of een klacht sturen. Er zal zich maar een oud paard een tand op stuk bijten, dan zijn het ineens heel dure snoepjes.

Ik moest wel lachen dat je ze zelf hebt geprobeerd :') Hoe smaakten ze? :))

Ik beet erop en kreeg er niets af . Ook erop sabbelen gaf geen smaak af. Het bleef smaakloze steen. Het grootste probleem vind ik dat een paard niets kan zeggen als hij zijn gebit heeft beschadigd. Je moet het zelf merken doordat hij zijn normale voedsel moeizaam gaat eten. Dus ik wilde het liever zelf testen .