Ibbel schreef:Mijn ervaring is dat veulens het (nog) niet zo goed doen op voordroog. Dus eerste vraag: krijgt de merrie voordroog bij en eet het veulen daarvan mee?
Tweede vraag veel meer voor de hand liggende vraag: hoe is de ontworming?
Als laatste: soms drinkt een veulen teveel water. Een veulen mag en moet wel degelijk water drinken, dus het helemaal onmogelijk maken is ook niet verstandig, maar je zou eens kunnen kijken of hij overdreven veel met z'n neus in de waterbak hangt.
-Veulen snabbelt inderdaad met het hooi mee met mama. Volgens mij krijgt ze gemengd hooi waar ook voordroog in zit. Maar dit zal ik vanavond eens checken bij de staleigenaar.
-Ontworming werd geadviseerd met 2,5 mnd en 4 mnd dus nog niet gedaan, wellicht verstandig om dit naar voren te halen.
- Toen hij naar huis kwam was het bloedheet dus hebben wij veel cementbakken met water neergezet, daar zag je hem regelmatig mee spelen en zijn hoofdje erin. Omdat wij dachten dat het wellicht daardoor kwam hebben wij de bakken eruit gehaald en is er alleen nog een automatische drinkbak aan de muur. Maar hier heeft hij ook al van ontdekt hoe het werkt