Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElCid schreef:Ja, zeker. Het rhino vaccin is berucht om de bijwerkingen terwijl het eigenlijk bar weinig doet om de ziekte te voorkomen. Ook de influenza vaccinatie kan fikse bijwerkingen geven. Dat is dan ook de reden dat er mensen zijn die beide vaccinaties niet meer laten zetten.
Op zich raar dat een DA dit niet weet want het komt toch echt vaker ( en vaak) voor maar een reguliere DA zal het niet willen toegeven. Wij hebben ook een paard met luchtwegproblemen die zeer waarschijnlijk veroorzaakt zijn door het influenza vaccin.
Het griep vaccin (en andere vaccins..........) kunnen ook bij mensen flinke, soms onomkeerbare klachten geven.
Ik zou eens contact opnemen met een holistisch/ homeopathisch werkende arts; soms kunnen ze ontgiften of ontstoren.
Waarom ent je voor Rhino? Dat is niet verplicht en influenza is alleen verplicht als je wedstrijden, etc. rijdt. Je zou kunnen laten titeren op antistoffen voor influenza, ik weet niet of het voor Rhino kan.
Realiseer je ook dat vrijwel ieder paard wel eens Rhino ( de verkoudheidsvorm) heeft gehad of zal krijgen en dat het vaccin daar wel iets tegen doet maar dat de bijwerkingen eigenlijk te groot zijn. De verlammingsvorm is gevaarlijk en kan dodelijk zijn maar daar helpt het vaccin nauwelijks tegen net als tegen de abortus variant.
racinggirl schreef:Ja ik vindt het ook vreemd dat de da er nog nooit van gehoord heeft is overigens de da die alleen komt enten normaliter hebben een Belg.
Ik ent ze omdat onze paarden internationaal op reis gaan.
Maar ik ben er zeker van overtuigd dat het hierdoor komt en hij een bronchitis oid heeft opgebouwd, het vreemde vindt ik alleen dat er dus totaal geen slijm loskomt, hij heeft 3 x per dag de flexineb op met zoutoplossing + immonusan en heb nu maar de silvaplex erbij besteld en gister de laatste flixotide deze kuur al 3 x herhaalt. Maar absoluut geen slijm.
Nu zeggen veel mensen hier of ik een longspoeling heb gedaan, mijn mening is dat ik dat wel kan laten doen maar ik zie er momenteel niet echt de meerwaarde van in want ik zelf ben van mening als je overal leest in de hoest topics dat wat er ook uitkomt de paarden allemaal op een soort gelijke medicijnen staan .
Werkt het 1 niet dan over op het andere en komt allemaal op een prednison kuur uit in combi met flixotide, budesonide, atrovent enz, en zo puzzelt iedereen tot er iets aanslaat naar mijn mening….
ElCid schreef:racinggirl schreef:Ja ik vindt het ook vreemd dat de da er nog nooit van gehoord heeft is overigens de da die alleen komt enten normaliter hebben een Belg.
Ik ent ze omdat onze paarden internationaal op reis gaan.
Maar ik ben er zeker van overtuigd dat het hierdoor komt en hij een bronchitis oid heeft opgebouwd, het vreemde vindt ik alleen dat er dus totaal geen slijm loskomt, hij heeft 3 x per dag de flexineb op met zoutoplossing + immonusan en heb nu maar de silvaplex erbij besteld en gister de laatste flixotide deze kuur al 3 x herhaalt. Maar absoluut geen slijm.
Nu zeggen veel mensen hier of ik een longspoeling heb gedaan, mijn mening is dat ik dat wel kan laten doen maar ik zie er momenteel niet echt de meerwaarde van in want ik zelf ben van mening als je overal leest in de hoest topics dat wat er ook uitkomt de paarden allemaal op een soort gelijke medicijnen staan .
Werkt het 1 niet dan over op het andere en komt allemaal op een prednison kuur uit in combi met flixotide, budesonide, atrovent enz, en zo puzzelt iedereen tot er iets aanslaat naar mijn mening….
Wij hebben, jammer genoeg, al heel lang ervaring met dergelijke klachten bij 1 van onze paarden. Al die middelen die je noemt zijn puur symptoombestrijding en er is niks wat de oorzaak aanpakt. Een longspoeling kan soms wel iets meer vertellen maar ook deze komt alleen maar in het bovenste deel van de luchtwegen en kan soms averechts werken omdat er bacteriën mee kunnen gaan met de slang.
Geen slijm zegt ook niks; ons astma paarden hoest soms echt heftig en geeft zelden tot nooit slijm op; ook bij de longspoeling werd in 1e instantie weinig slijm gevonden, bij een 2e longspoeling was dat wel wat meer. Flixotide/ bodesonide zijn net als prednison corticosteroiden maar komen doordat ze geïnhaleerd worden beter op de plek waar het moet zijn en zouden daar evt. ontstekingen op moeten lossen. Atrovent verwijdt de bronchiën en kan dus soms wat meer lucht geven.
Ventipulmin werkt niet als het een allergische reactie is en, als het al werkt, werkt het maar kort en wordt de werkzaamheid steeds minder. Daarbij is het erg slecht voor de nieren ( clenbuterol); bij ons paard doet het helemaal niets en is ook puur symptoombestrijding.
Wij hebben de hele weg bewandeld en na ruim 10 jaar met wisselende klachten en gebruik van de hele riedel zijn we nog nergens.
Mijn advies is het paard na te laten kijken door een holist en dan ook de darmen eens goed onder de loep te nemen; long en darmklachten gaan heel vaak samen. Ons paard krijg nu een middel om de darmen tot rust te brengen ( op kruiden basis) en hij is veel minder slecht; om deze tijd van het jaar was het altijd drama. Paard in kwestie is overigens met pensioen omdat er longschade is opgetreden door het vele hoesten.........terwijl het probleem 99,9% zeker niet in de longen is ontstaan.