Mijn merrie schuurt laatste tijd haar veel aan haar staart maar voor de rest nergens. Doe er soms anti-itch op maar het stopt niet. Ik vraag me dus af vanwaar het komt en hoe we dit kunnen oplossen?
Die van mij heeft het eigenlijk altijd in de zomer als het warmer is. Denk toch wat irritatie door vliegjes/mugjes etc. Als het wat koeler is dan heeft hij het niet. En het komt wel met het warme weer terug. Wat anti itch helpt hier wel prima.
Probeer eens paar dagen 1x per dag Sudocreme bij staartaanzet te smeren. Hier hielp dat ontzettend goed
ellepel
Geplaatst: 09-07-23 21:25
ja staat ze op de wei? er zit momenteel echt veel suiker in het gras doordat het steeds zo droog is en het gras niet goed groeit. en de wat soberdere rassen krijgen daar toch wel jeuk van.
Smre
Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-23 21:37
ellepel schreef:
ja staat ze op de wei? er zit momenteel echt veel suiker in het gras doordat het steeds zo droog is en het gras niet goed groeit. en de wat soberdere rassen krijgen daar toch wel jeuk van.
Nee ze staat op zand
Baileyi
Geplaatst: 09-07-23 21:46
Mijne schuurt in de zomer ook vaak aan zijn staart. Meestal is dit als ik hem nat terug heb gezet en hij gerold heeft waardoor hij dus zand in z'n staart krijgt. Zou het daarvan kunnen zijn?
Smre
Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-23 11:50
Baileyi schreef:
Mijne schuurt in de zomer ook vaak aan zijn staart. Meestal is dit als ik hem nat terug heb gezet en hij gerold heeft waardoor hij dus zand in z'n staart krijgt. Zou het daarvan kunnen zijn?
Denk het niet haar staart is meestal zuiver en het gebeurt als ze op stal staat