Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Laurahh schreef:Is het niet gerelateerd aan de pony die er sinds maart is bijgekomen? Aangezien dit rond hetzelfde moment was als dat haar gedrag omsloeg.
vikawiek schreef:Mijn merrie was ook opeens van de ene op de andere dag boos/onrustig. Ook tandarts/dierenarts/osteopaat erbij gehaald en niks kunnen vinden waaronder ook de eierstokken en baarmoeder gescand maar daar kwam ook niks uit. Zij bleek ppid te hebben. Ze had verder niet de typische symptomen waar iedereen aan denkt. Aangezien jouw merrie 18 is zou het me niet verbazen
Romy1234 schreef:Ppid kan je laten checken door je dierenarts, is er daarnaast iets veranderd aan ander voer oid?
En is een maagzweer eventueel al uitgesloten?
Elisa2 schreef:PPID is een goede tip, maar ze kan ook een hersen tumor oid hebben. Dan wil het gedrag ook in eens veranderen.
ellepel schreef:wat/welke pony stond er naast haar voordat ze met dit gedrag begon?
ergens doet het me denken aan een pony die we vroeger op stal hadden die ook kon gillen, en bokken.maar dat was er wel aan gelinkt dat die pony liever geen andere dieren teveel in haar cirkeltje had.
in de wei kon ze zelf afstand nemen,op stal niet en dan werd ze dus boos.
hoe gaat de merrie om in de wei met de pony die naast haar staat?
misschien kun je nog een gedragstrainer consulteren?
Romy1234 schreef:Grote kans dat je misschien wel een paard hebt wat niet zo gesteld is op dr buren, helemaal met een andere merrie, wel opvallend dat het nu al paar dagen rustig is, is dat sinds de ruin er naast staat?