MarliesV schreef:Er is een topic (oud) over het gebruik van zo'n meter en hoe je dat het beste kan berekenen.
Vind het wel interessant, maar vooral hooi is wel wat onbetrouwbaarder dan gras bv meten. Weet niet zo goed of ik het dus aan zou durven zonder labtest.
Ja klopt zo was ik hem ook op het spoor gekomen
Hoeft voor mij ook niet excact. Als ik bij de fourage bestel dan hebben zij een labtest erbij. Maar dan is het €0,25 per kilo en regelmatig hooi wat super mooi lijkt en perfect is op papier maar de paarden niet willen. Bij de loonwerker in de straat betaal ik €0,15 per kilo dus dat scheelt nogal als er 25kg per dag doorheen gaat in deze dure tijden
Nu ook 2 balen frans weidehooi staan
. De ene eten ze wel en de andere vertikken ze. Dus sta als gekke henkie elke dag 50/50 af te wegen en goed door elkaar husselen voordat het de netten in gaat en dan wordt er 90% in ieder geval opgegeten. Ik heb er 2 altijd op de paddock dus die zijn wel afhankelijk van goed hooi. Als ze het gerstestro tot de laatste kruimel en dikke stengel opeten maar niet omkijken naar het hooi dan klopt er iets niet
Een indicatie van suiker zou ik genoeg vinden om bijvoorbeeld 4 partijen van de loonwerker te kunnen vergelijken en dan de meest geschikte eruit te halen.