Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarliesV schreef:Vind hem wel vrij rond qua billen.
IR of EMS zou prima bij de klachten passen. Testen is weten natuurlijk. Er loopt toevallig nu een vrij nieuw topic over EMS, als je ff in mijn berichten snuffelt vind je die wel.
Wildgirl schreef:MarliesV schreef:Vind hem wel vrij rond qua billen.
IR of EMS zou prima bij de klachten passen. Testen is weten natuurlijk. Er loopt toevallig nu een vrij nieuw topic over EMS, als je ff in mijn berichten snuffelt vind je die wel.
Ik denk dat TS een paint heeft. Die hebben sowieso rondere billen en meer basis bespiering.
Daarnaast vaak dunne zolen.
@ts, een keer onderzoek laten doen kan altijd. Heb je voor het hoesten een bronchoscopie laten doen?
MarliesV schreef:Vind hem wel vrij rond qua billen.
Mallow schreef:Veelal ligt de oorzaak van deze problemen in de darmen (hoeft niet, maar is vaak wel zo). Het hele lijf is met slijmvliezen aan elkaar verbonden en wanneer er een irritatie in de darmen is en dit langere tijd sluimert ga je ook klachten krijgen in de longen en afvalstoffen die zich opslaan waardoor er jeuk ontstaat.
Let op dat als je een bloedbeeld prikt je een groot bloedbeeld laat doen, zodat je ontstekingswaardes, lever, nieren, glucose, zink, selenium etc ook mee laat prikken. Zonder die waardes kun je geen harde conclusies trekken.
Daarnaast is het een fabeltje dat alleen te dikke paarden IR kunnen hebben, ook paarden die niet moddervet (of gewoon slank) zijn kunnen IR hebben. Een bloedtest zal het je vertellen.
Let op de hoeveelheid suiker/zetmeel die je voert, let op verzuring in de darmen (dus onverpakt hooi en heel scherp zijn op schimmels, die zie je niet altijd) en zorg voor goede mineralen. Dan heb je al een mooie basis.