Weet iemand wat dit is??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

racinggirl

Weet iemand wat dit is??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 15:50

Hoi weet iemand wat dit is?
Hoop dat het lukt met de foto erbij plaatsen.
Hij heeft dus opeens een ribbel huid boven begin staartwortel.

MarliesV

Re: Weet iemand wat dit is??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 15:52

Foto plaatsen is niet gelukt, je kan via voeg foto's toe een foto uploaden en als je hem dan aanklikt zou die in de post moeten komen.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 17:01

Haha nee bokt maakt de foto zo klein.

Maar na veel puzzelen ben ik er denk ik uit wat het is, ik verdenk hem van ems zal binnenkort eens laten testen.

- hij is altijd al gevoelig op zn voeten geweest, 3 mnd geleden kreupel van de smid die hem eigenlijk niet zo gek kort had gezet, toen toch maar naar de kliniek geweest en zijn voorbenen op de foto, uitslag was een dunne zool verder zag alles er perfect uit…

- ik zit al een tijdje dat hij een kuch geeft bij inspanning (beginnen met draf) al maanden met de kliniek bezig voor oorzaak te vinden en verschillende medicijnen gehad en zelfs een flexineb aangeschaft maar hoestje blijft het werd op een stof allergie gegooid maar geloof daar niet in bij hem. Staat veel buiten, op vlas en in een frisse stal.
Nu las ik dat bij ems dus ook op de longen kan slaan… dus zou een antwoord kunnen zijn…

- nu dus die ribbels bij zn staart wat je ook veel nij ems ziet bij de manenkam.

- heeft geen extreem overgewicht.

- wij hebben hem voor de shows en staat dus al op een speciale dieet maar kreeg wel veer voordroog hooi verpakt en 3x 1/4 biks

Ik vermoed hem dus IR dus ga even topic opzoeken.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:03

Als je op de foto klikt na het uploaden dan komt hij hier groter in het bericht

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 17:29

Afbeelding

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 17:29

01San schreef:

Thnxx gelukt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:08

Vind hem wel vrij rond qua billen.

IR of EMS zou prima bij de klachten passen. Testen is weten natuurlijk. Er loopt toevallig nu een vrij nieuw topic over EMS, als je ff in mijn berichten snuffelt vind je die wel.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:09

racinggirl schreef:
01San schreef:

Thnxx gelukt

+:)+

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:24

MarliesV schreef:

IR of EMS zou prima bij de klachten passen. Testen is weten natuurlijk. Er loopt toevallig nu een vrij nieuw topic over EMS, als je ff in mijn berichten snuffelt vind je die wel.

Ik denk dat TS een paint heeft. Die hebben sowieso rondere billen en meer basis bespiering.
Daarnaast vaak dunne zolen.

@ts, een keer onderzoek laten doen kan altijd. Heb je voor het hoesten een bronchoscopie laten doen?

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:30

Geen idee wat het is maar de staart is spierwit +:)+ <3

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 05:47

Wildgirl schreef:
MarliesV schreef:

Ik denk dat TS een paint heeft. Die hebben sowieso rondere billen en meer basis bespiering.
Daarnaast vaak dunne zolen.

@ts, een keer onderzoek laten doen kan altijd. Heb je voor het hoesten een bronchoscopie laten doen?

Haha klopt helemaal het is idd een paint .
Nee nog geen scopie laten doen , ik laat eerst eens ff bloed trekken om te kijken wat alle waardes zijn

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 05:50

MarliesV schreef:

Het is een paint die zijn sowieso heel anders qua bespiering , dus klopt idd dat hij iets ronder is maar dit is dus zijn bespiering .

Ja ga sowieso laten testen.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 05:51

onpaard schreef:
Geen idee wat het is maar de staart is spierwit +:)+ <3

Haha thnx *\o/*

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 06:48

Wat hebben ze dan gedaan aan onderzoeken vanwege het hoesten? Eigenlijk slecht van de kliniek dat ze dat in die maanden niet gedaan hebben, want een bronchoscopie is juist dé manier om een diagnose te kunnen stellen met longen/hoesten. Jammer genoeg zijn er dierenartsen die alleen maar luisteren naar de longen en vervolgens medicatie geven om de symptomen te onderdrukken ipv de oorzaak te vinden en op te lossen. Vervelend voor paard en voor jou, want je bent een hoop geld kwijt zonder dat je iets weet of er iets opgelost is.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 07:01

Veelal ligt de oorzaak van deze problemen in de darmen (hoeft niet, maar is vaak wel zo). Het hele lijf is met slijmvliezen aan elkaar verbonden en wanneer er een irritatie in de darmen is en dit langere tijd sluimert ga je ook klachten krijgen in de longen en afvalstoffen die zich opslaan waardoor er jeuk ontstaat.

Let op dat als je een bloedbeeld prikt je een groot bloedbeeld laat doen, zodat je ontstekingswaardes, lever, nieren, glucose, zink, selenium etc ook mee laat prikken. Zonder die waardes kun je geen harde conclusies trekken.

Daarnaast is het een fabeltje dat alleen te dikke paarden IR kunnen hebben, ook paarden die niet moddervet (of gewoon slank) zijn kunnen IR hebben. Een bloedtest zal het je vertellen.

Let op de hoeveelheid suiker/zetmeel die je voert, let op verzuring in de darmen (dus onverpakt hooi en heel scherp zijn op schimmels, die zie je niet altijd) en zorg voor goede mineralen. Dan heb je al een mooie basis.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 07:29

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 08:04

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 08:05

pien_2010 schreef:
Dit topic is misschien interessant voor je
[MD] Mijn pony heeft EMS, tips gevraagd.

Dit topic doelde ik idd op, dank Pien, kon hem niet linken via mobiel.

Tja een paint en ronde billen is idd wel normaal haha. Lekker laten testen, is geen hoge kostenpost en dan weet je het zeker. Is het niet aan de hand, heb je mooi weer wat uitgesloten.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 08:19

Mallow schreef:
Veelal ligt de oorzaak van deze problemen in de darmen (hoeft niet, maar is vaak wel zo). Het hele lijf is met slijmvliezen aan elkaar verbonden en wanneer er een irritatie in de darmen is en dit langere tijd sluimert ga je ook klachten krijgen in de longen en afvalstoffen die zich opslaan waardoor er jeuk ontstaat.

Let op dat als je een bloedbeeld prikt je een groot bloedbeeld laat doen, zodat je ontstekingswaardes, lever, nieren, glucose, zink, selenium etc ook mee laat prikken. Zonder die waardes kun je geen harde conclusies trekken.

Daarnaast is het een fabeltje dat alleen te dikke paarden IR kunnen hebben, ook paarden die niet moddervet (of gewoon slank) zijn kunnen IR hebben. Een bloedtest zal het je vertellen.

Let op de hoeveelheid suiker/zetmeel die je voert, let op verzuring in de darmen (dus onverpakt hooi en heel scherp zijn op schimmels, die zie je niet altijd) en zorg voor goede mineralen. Dan heb je al een mooie basis.

Bedankt voor je interessante uitleg! Ga er mee aan de slag