Dunne zolen en nu een verharde straal??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Firesolo13

Dunne zolen en nu een verharde straal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 19:52

Mijn draver/volbloed heeft megadunne zolen en flares en brokkelhoeven. De hoefsmid is er al een tijd mee bezig en het is al heel erg verbeterd. Eerst voorijzers omdat ze echt niet zonder kan, nu sinds kort ook achterijzers. Nu heb ik voor iets geks, ze ging ineens kort lopen en soms wat kreupel op het harde. Mijn fysio zei dat het best eens de harde uitgedroogde straal kon zijn, doordat het niet regent. De nacht erna heeft het eindelijk flink geregend en was het gelijk weg! Nu een week later begint het weer, al had het wel wat geregend. Ben nu druk de natte hoeven aan het insmeren met duo protection, maar ben bang dat het niet genoeg werkt. Het gekke is dat de straal de grond niet raakt, lijkt het tenminste. Is hier een oplossing voor, een speciaal ijzer ofzo? Ik weet het niet meer. In een rijbak met goede bodem loopt ze prima.

DanielleDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:13

Lianne007

Re: Dunne zolen en nu een verharde straal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:30

Hoii, ik heb een paard met hele gevoelige voeten/ dunne zolen en snel last van rotstraal ( paard heeft een hartafwijking en wat vatbaarder). Hij staat op ijzers en heeft sinds kort speciale zooltjes om zijn eigen natuurlijke zolen en straal te ontlasten/herstellen. Wellicht kan dit ook helpend zijn voor jullie.
Op blote voeten zou mijn paard last krijgen van kneuzingen.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:33

Daarnaast gebruiken we op advies van de hoefsmid Frey Hippo Sol Hoefspray , voor de zolen en straal . Ideaal ook bij droge periodes om de hoeven/ stralen elastisch en gezond te houden

Firesolo13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-23 15:01

Bedankt voor de tips. De spray heb ik nu ook besteld.