Een bezorgde bokker hier. 2 a 3 weken geleden heeft mijn jaarling hengstje een ongeluk gehad in de paddock. Hij was hierna meteen stok kreupel met heftige schaafwonden, dierenarts er bij gehad en heeft per direct pijnstilling gegeven en gaf aan dat ze meteen fotos wou maken. Het leek toen in de eerste instantie vanuit onder te komen. Aan de hand van die fotos is er niks uitgekomen en zag het er ook prima uit. Zijn been was wel zo dik als een kanon maar met koelen verliep dit ook prima. Haar advies was toen om 2 weken boxrust te geven en dan aan te kijken van hoe en wat.
Meneer zou die week ook geopereerd worden aan zijn zaakje, alleen hadden we dit even uitgesteld omdat we hem eerst even de tijd wouden geven om te genezen aan zijn been. Nu gaat hij morgen toch echt voor zijn zaakje weg, ook is zijn antibiotica en pijnstilling er af. Ik zit alleen echt met een knoop in mijn maag, afgelopen weekend mocht hij weer rustig gaan stappen maar meneer loopt nog steeds niet 100% zuiver. Het lijkt nu ook niet meer van onder te komen maar meer van boven, vanuit de achter knie. Hij maakt een beweging net of hij een houtenbeen heeft. Ik heb de kliniek gebeld waar hij geopereerd wordt en die gaan nu fotos maken daar en met een echo apparaat kijken.
Het lijkt of hij Patella heeft opgelopen, zijn knie lijkt er uit te knikken en weer er in te knikken. Ik hoor hier alleen geen geluid bij, ik voel het alleen. Zijn been ziet er ook anders uit bij zijn knie. Het is wat gezwollen en er zit een soort " kuiltje ? "
Heeft iemand dit ooit eerder gezien bij een paard? Ik hou echt even mijn hart vast namelijk voor morgen. Het kan in het beste geval allemaal meevallen, maar je houd natuurlijk ook rekening met het ergste senario.
Hij lijkt er verder niet veel last van te hebben. Hij loopt lekker vlot door, is alert en doet gewoon zijn ding.