Foto leek best heftig dus doorgestuurd naar DA. DA wou haar op kliniek hebben dus we zijn er heen gereden. Wond is schoongeschoren

paard heeft ontstekingsremmers gehad en ze is in het verband gezet.
Ze is niet kreupel oid. Toen op stal. Zaterdag wisselen ze het verband en zal de wond gelasert worden. Ik kreeg te horen dat ze haar 3 maanden op boxrust wil hebben.. daar schrok ik erg van, ze is afgelopen winter zwaar afgevallen door hardnekkige wormeninfecties en ze loopt achter in groei. Ik droomde van een zomer 24/7 gras om haar achterstand in te halen.
Ik vroeg de DA wat er was gebeurt als ik haar niet zou behandelden (wat mijn opfokster had gedaan als het haar dier was geweest) Dan was het heel lelijk genezen, maar het bleef een schoonheidsfoutje. Zelf verzorgen van de wond vond ze riskant omdat de meesten het toch niet zo heel goed doen.
Mijn opfokster is humaan ic verpleegkundige en zeer ervaren in de paarden, ze heeft me aangeboden "op les" te gaan bij de da en de wondverzorging bij haar thuis door te zetten. Ze heeft eerder hardnekkige mok behandeld en mijn paard vertrouwd deze vrouw.
Ze kan thuis ook op boxrust, misschien wel met in de nacht gezelschap van haar vriendin (ze delen een dubbele stal) maar dat zou me zeer tegen staan. Ze staat met 5 andere merries van 2 tot 6 en drachtig in een weide aan huis en dit is een zeer harmonieuze kudde, ze wonen prachtig rustig en mijn merrie is van het brave, nuchtere en zachtaardige soort. Het zijn geen spelende ruinen zeg maar.
Nee, ik heb niet gestudeerd voor DA,ze weten het absoluut beter dan ik...
..maar ik kan voor mezelf niet moreel rechtvaardigen om haar voor een "mooier litteken" deze hele zomer op te sluiten op een vreemde locatie. De stallen op de kliniek waren ook kleiner, lager en feitelijk minder fris dan bij de opfok. Ik liet haar met tegenzin achter.
Wat zouden jullie doen? Ook qua laseren? Ik weet niet eens wat dat kost en oplevert. Heb vanuit emoties op alles ja gezegt. Morgen eens bellen naar de vijfsprong voor een offert.
Advies graag! Ik hoor graag verschillende inzichten! Zowel over zelf verbinden, als boxrust als laseren.