Laser therapie of magneetveld therapie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bastiaan02

Laser therapie of magneetveld therapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 19:12

Hallo allemaal.
Gisteren is mijn paard gescand en hij heeft een blessure aan het checkligament.
Nu is ie ingespoten met bloedplaatjes. Er werd geadviseerd om te starten met magneetveld therapie of laser therapie.
Maar wat is het best. Ik kom er (nog) niet uit wat ik ga doen.
Hoeveel behandelingen hebben jullie gehad?

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:22

Mijn paard had een dubbele knieband blessure. Aan beide achterbenen 2 van de 3 kniebanden hadden een gat of waren bijna helemaal door. Zij is behandeld met 2x per week laseren voor 6 weken lang en dat gaf echt direct verlichting (schema iom en op advies van Janderegelaa hier op Bokt en telefonisch advies van Matthijs van Waart). In oktober zijn we begonnen, in het jaar erna begin februari weer laten scannen en ze is helemaal hersteld! Ik zou dus zeker laseren een kans geven. Ik weet niet wat magneetveld therapie kost, maar in ons geval vielen de kosten van het laseren ook reuze mee. Blijft veel geld natuurlijk :+ Maar voor zover kosten mee kunnen vallen bij paarden.. bij ons geloof ik 30 euro per behandeling (en dan beide knieën was 1 behandeling). Let er wel op dat je voor High Power Laser kiest.

MyWishMax

Re: Laser therapie of magneetveld therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 06:43

Wij hebben ook gelaserd bij checkligament blessure. Een paar weken 1 of 2 keer per week door de fysio, bij controle was de genezing ineens enorm vooruitgegaan. Terwijl we daarvoor al maanden bezig waren zonder dat het echt herstelde.

Nu was de blessure wel weer expres stuk gemaakt zodat het lichaam weer zou gaan werken aan herstel, maar we hebben er dus ook bij gelaserd en toen was het ineens in die paar weken enorm verbeterd.

De precieze hoeveelheid behandelingen weet ik niet meer.

bastiaan02

Re: Laser therapie of magneetveld therapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-23 11:29

Dank jullie wel voor jullie reactie.
Ik denk inderdaad dat ik voor lasertherapie ga. Is wel duurder,maar hoor er betere resultaten over.