_Lorette_ schreef:Ik vind gunstige chips geen probleem, maar ik vind ze pas gunstig als ze jarenlang op die niet schadelijke plek blijven zitten als het paard aan het werk is. Een 3-jarige is natuurlijk nog te jong om daar iets van te zeggen. Opereren is natuurlijk ook nog een optie, als de prijs ernaar is, maar dat blijft een risico. Het liefst koop je ze dan gerevalideerd, al zal de prijs dan ook weer hoger zijn.
Een heel klein beetje bijgeluid zou ook nog geen probleem zijn voor mij, zeker niet voor een ruin. Maar echt duidelijke cornage niet.
(Bijna*)Exact dit.
Niet ieder 'gebrek' is of wordt ook echt een probleem. Welke chip wel en welke niet? Welke mate van cornage wel of niet?
Dát zou ik met een dierenarts willen bespreken. Iemand die jouw doelen afweegt tegen wat ze vinden bij het paard. En in mijn geval: stel ik de vraag aan 2 verschillende dierenartsen. Waarvan minimaal eentje het dier ook echt gezien heeft.
Ik heb geen squicky cleane paarden staan. Bij allemaal is er één of zelfs meerdere bemerkingen te benoemen. En allemaal zijn het probleemloze paarden.
Maar zo heb ik ook een paard laten staan omdat het voor mijn discipline wel te veel gedoe op zou gaan leveren. Dat is echt maatwerk.
En dan moet je er nog rekening mee houden of je ooit weer verkopen nog als reëel optie ziet in de toekomst.
*ik heb zelfs geen slechte ervaringen met 2,5/ 3 jarige met een chip (op de juiste plekken)