ellepel schreef:kan wel mijt zijn hoor, er is ook grasmijt waar ze flink jeuk van kunnen krijgen.
je zou kunnen kijken of het helpt als je met een middel tegen mijt behandeld.
overleg met je veearts wat die heeft?
en even over de stalbenen…wat ik zelf een hele goede tegen stalbenen vind is de hilton herbs cleaver&marigold
https://www.agradi.nl/hilton-herbs-clea ... d-1-kg.htm
michelle933 schreef:vikawiek schreef:Elk paard kan in principe mijt krijgen, maar ze zijn veel te zien bij sokkenpaarden omdat de sokken een perfecte omgeving voor mijt zijn
Zijn weidemaatje een tinkertje heeft vorig jaar wel mijt gehad. Misschien toch overgebracht.
xChanelx schreef:Wat ook nog kan, is dat er wintervacht op de benen zit. Dat klinkt misschien gek, maar ik heb er laatst ook nog plukken haar afgehaald. Gewoon even met je vingers of zo'n puimsteen-blokje checken.
Femke_Tweety schreef:Niet sokken paard (Lusitano)
Met zeer serieuze mijt (plus andere dingen die zijn gaan mee profiteren...)
[ [url=m/ZrG1Pc.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/20VjZE.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/myasc5.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cKUcVj.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JdvJS6.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/i8xxwE.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RoaGCd.png]Afbeelding[/url] ]
Dus helaas, ook een niet sokken paard kán mijt problemen krijgen.
Combinatie met niet al te geweldige weerstand komt regelmatig voor (hoeft niet, naar vaak wel)
Het is bij deze volledig goed gekomen overigens.
michelle933 schreef:Inmiddels al weer heletijd verder.
Maar helaas jeukt mijn paard nog steeds geregeld. Geregeld gewassen met thea tree olie of thea tree shampoo. Vorige week toch ook maar bymite geprobeerd. Maar helaas..
Lymfedrainage laten doen. Merkte ik ook niet zoveel verschil erna.
Daarbuiten heeft hij sinds 2 maanden ook wat mok, en is bekend met wat opgelopen stalbenen. In de winter na een nacht op stal heeft hij dit geregeld. Maar nu hij 24/7 buiten staat zou je denken dat het weg zou moeten trekken. Het zit echt bij zijn achterbenen rondom zijn kogels. De gallen die hij heeft lijken er ook op te reageren.
Iemand nog tips
Gebruikers op dit forum: Miekelien en 5 bezoekers