Zenuwtrekkingen aan mond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shushuzay24

Zenuwtrekkingen aan mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 00:20

Hey allemaal,

Ik heb opgemerkt dat mijn paard zenuwtrekkingen/ tik heeft aan zijn mond gedeelte (neus mond) ik kan ze miss zo wat als kleine schokjes beschrijven?
Dit is eerste keer dat ik zo iets opmerk bij hem (hij had dit anders nooit en was ontspannen)

Is dit iets ernstigs of een soort van symptoom dat hij niet oke is?
Heeft er iemand dit ook ooit meegemaakt of overdrijf ik met mijn bezorgdheid?

Earth

Re: Zenuwtrekkingen aan mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 10:05

Bij paarden kan pijn zich uiten rond de neus, ze trekken dan de neus iets op. Dus misschien dat het pijn is? Zou dat kunnen? Laat ie op andere momenten nog ander gedrag zien?

Ir111

Re: Zenuwtrekkingen aan mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 10:07

Heb je een filmpje? Toevallig gister een filmpje gezien van een paard die zoiets deed, die bleek een stuk kies afgebroken te hebben waardoor de wortel bloot lag. Zeer pijnlijk.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 10:07

Kan je iets meer uitleg geven? Wanneer doet die dit altijd of met rijden op stal op de wei heb je evt een filmpje ervan?

Shushuzay24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 11:41

dresjoepie schreef:
Kan je iets meer uitleg geven? Wanneer doet die dit altijd of met rijden op stal op de wei heb je evt een filmpje ervan?

Hij doet dit wanneer hij stilstaat zonder bit in, in de poets plaats wanneer hij gewoon moet staan. het zijn zo kleine tikjes alsof zijn mond trilt.
Ik ga er een filmpje van proberen nemen

We hebben hem recent gewisseld naar een andere stalling, kan het daardoor zijn? (Stress gerelateerd?)

Shushuzay24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 11:42

Ir111 schreef:
Heb je een filmpje? Toevallig gister een filmpje gezien van een paard die zoiets deed, die bleek een stuk kies afgebroken te hebben waardoor de wortel bloot lag. Zeer pijnlijk.

Ik ben binnen een uur op stal ik zal er een filmpje van proberen nemen als hij het opnieuw doet.
De dierenarts gaat ook straks langskomen.

Shushuzay24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 11:45

Earth schreef:
Bij paarden kan pijn zich uiten rond de neus, ze trekken dan de neus iets op. Dus misschien dat het pijn is? Zou dat kunnen? Laat ie op andere momenten nog ander gedrag zien?

Hij is braaf in de omgang, trekt zijn neus niet op maar het zijn zo alsof bvb een vlieg op zijn rug zou landen en hij daar dan begint te “trillen”
het is niet iets wat hij zelf onder controle heeft denk ik